Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe moskee : binnenhof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blauwe moskee : binnenhof

Ander luchtje ingeshopped
    Last edited by RUPSELKOPKE; 26 juli 2011, 18:45.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik persoonlijk hou liever vast aan het klassieke 2:3 formaat. Of eventueel een vierkant 1:1.

Jouw crop is mooi, maar voor mij een "exotisch" formaat.

Link mag gerust blijven hoor ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De update vind ik niet zo goed. Ik vind dat de foto een beetje "portret" vraagt. Ik vind hem iets te veel gecropt vooraan.
      Komt nu wat dreigend over.
      Als ik hem via scrollen "crop" op mijn scherm tot juist na de kapotte voeg vind ik hem best. Uiteraard is dat allemaal persoonlijke voorkeur.

Dit bedoel ik (als je deze weg wil, geef een seintje)
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

No way...
        Dit is trouwens compleet tegen mijn principes.

Het is wel een blend van 2 belichtingen.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ander luchtje ingechopped
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

No way...
          Dit is trouwens compleet tegen mijn principes.

Het is wel een blend van 2 belichtingen.
          Ik veronderstelde dat er misschien een andere lucht ingeshopped was omdat de rand rondom het ganse gebouw zo scherp en met witte pixels afgelijnd is. De lichtbron in de wolkenlucht zit nog redelijk hoog linksboven(vermoedelijk de zon)...de rechterkant van de lucht is veel donkerder. Maar op het gebouw zelf is er zo goed als geen verschil merkbaar aan lichtintensiteit over de ganse oppervlakte.De foto van het gebouw lijkt eerder een foto gemaakt onder diffuus licht =gesloten bewolking.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Zeer mooie prent
            Vierkante versie is top

Comment

Ja, 't was wel een moeilijke blend... Toen kende ik de selectie dmv alfakanalen nog niet

Het was een vrij gesloten bewolking, waar de zon links lichtjes doorkwam. Dat zie je aan de lichte linkerhoek, ook aan het licht op de rechtse minaret dat er schuin vanachter op valt.

Dit zijn mijn 2 onbewerkte shots :

Ik zie nu zelfs dat ik ze uit 1 raw gehaald heb. Bij gebrek aan statief, was het eenvoudiger foto's van die ene raw te blenden.

Bedankt voor jouw kritische blik !

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Ik veronderstelde dat er misschien een andere lucht ingeshopped was omdat de rand rondom het ganse gebouw zo scherp en met witte pixels afgelijnd is. De lichtbron in de wolkenlucht zit nog redelijk hoog linksboven(vermoedelijk de zon)...de rechterkant van de lucht is veel donkerder. Maar op het gebouw zelf is er zo goed als geen verschil merkbaar aan lichtintensiteit over de ganse oppervlakte.De foto van het gebouw lijkt eerder een foto gemaakt onder diffuus licht =gesloten bewolking.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

Working...
              X