Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
En toch schaduwen krijgen en vooraan links toch lichtinval?
Toch mooi.
Deze foto werd genomen ergens in het midden van een groeve; ruim een halve kilometer diep in een berg met slechts 1 uitgang. Als er iets niet is daar dan is het licht.
Het knappe aan deze foto is juist hoe je zo een groot gebied mooi egaal uitgelicht krijgt zonder dat je de lichtbronnen ziet. De afstand in de diepte schat ik zo ergens rond de 60 meter.
mooi hoor. Snap wel niet als je zegt 'volledige duisternis' dat je dan toch licht hebt. Ergens moet dus wel licht aanwezig zijn. Heb je met een zaklamp rond gelopen of zo?
Ik ben vroeger nog vleermuizen gaan tellen in zo'n mergelgroeves, en het kan inderdaad bangelijk donker zijn als iedereen z'n lichtje uitzet. Is ook wel uitkijken geblazen herinner ik me, want her en der zijn verticale schachten die een paar verdiepen open zijn. Beter niet in 'volledige duisternis' doorlopen. volgens ik me herinner hadden we meestal een gids mee.
Comment