Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
de originele foto is bijzonder goed !
met de aanpassing ben ik het helemaal niet eens, je verliest daarbij immers een essentieel effect in je compositie.
je foto is zo goed omdat je compositie prachtig is (ze staat niet centraal: als dit immers wel het geval zou zijn zou ze haar kracht volledig verliezen).
de "grijze balk" onderaan maakte een belangrijk deel uit van die compositie, door ze te gaan vervagen verzwak je de foto en gaat er spanning verloren.
je moet naar een foto (en haar compositie) op een abstracte wijze kijken, alsof je een schilderij van mondriaan bekijkt. je had dit duidelijk goed gedaan, want de evenwichten in de originele foto waren subliem. de dame op de foto vormt een korte sterk geaccentueerde balk tussen de twee vlakken (het schilderij en de vloer) als je alle onderwerpen op de foto vervangt door eenvouidige kleurvlakken (strakke rechthoeken) zul je zien dat de compositie gewoon niet verbeterd kan worden !
de raad om de grond te vervagen is blijkbaar een idee ontstaan door het klassiek bekijken van de foto (als een dame die naar een schilderij kijkt) maar de originele foto gaat om heel wat anders en heeft zo veel meer ! de vloer vervagen is alsof iemand naar een werk van mondriaan keek en besloot in zijn poging het onderwerp te definiëren een kleurvlak te verwijderen.
de originele foto is zowat de beste die ik hier al sinds lang gezien heb, ze overstijgt het banale plaatjesschieten en wordt werkelijk een piece de l'art.
Comment