Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie foto,
Scherpte is waar die moet zijn.
Ik vind het eigenlijk ook knap werk van die architect, om de muren zo realistisch te laten overkomen.
En dat jij het vervolgens zo mooi op plaat krijgt.
Nice work!
btw: ik krijg hier al wel vaker de stuipen van mensen die zeggen dat het niet goed is, maar niet zeggen waarom het niet goed is.
Het is gemakkelijker te zeggen dat iets niet goed is dan het te staven.
overbelichte achtegrond.
mist scherpte.
te weinig contrast.
grt,bouk.
Moet ik helaas bijtreden en zou nog de weerspiegeling in het plexiglas kunnen er aan toevoegen.
Hier had het gebruik van een CP filter goed werk geleverd.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
prachtige inkomhal ... ik dacht eerst dat het glazen ramen waren
Voor de rest moet ik Bouk gelijk geven ... erg jammer ...
Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ... www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600
overbelichte achtegrond.
mist scherpte.
te weinig contrast.
grt,bouk.
aan de achtergrond is reeds gewerkt. er werden verschillende opnames gemaakt om het overbelichte effect zo klein mogelijk te houden. De lichten zaten te dicht bij de muur om dit volledig in orde te krijgen.
Dat de foto scherpte mist is grotendeels te wijten dat deze foto enorm gecomprimeerd is.
En de opmerking dat er te weinig contrast in zit vind ik niet correct omdat er in de foto reeds meer contrast zit dan er in werkelijkheid is.
het is natuurlijk niet zo makkelijk evident als je zelf nog niet op de locatie geweest bent.
De opmerking ivm met de reflectie's op de glazen begrijp ik goed maar daar was er niet veel aan te doen. De reflectie word veroorzaakt door grote lichtbakken die een moderne toets aan deze inkomhall moeten geven.
Comment