Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

    Les, in Lightroom toch heel simpel (hetzelfde in 2 en 3)
    de croptool openen. Daarin staat een "waterpasje"; dat aanklikken, cursor(kruisje) op de bovenkant van de regenpijp gezet en dan met de muis ingedrukt naar beneden getrokken over het midden van de regenpijp. Je krijgt dan een lijn. Als je de muis loslaat zet hij die lijn exact verticaal (of horizontaal als je een horizontale lijn maakt). De rest volgt automatisch.

    Overigens, ik werk alleen met Lightroom (en PTlens voor lensvertekening en perspectiefcorrectie maar dat kan nu ook in Lightroom 3)
    Ben hier heel gelukkig mee en zie geen reden om iets anders te gebruiken. (toch niet voor het bewerken van foto's)

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #17
      Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

      Bedankt voor deze tip, Bert. Ga het straks (voor de eerste keer ) uitproberen!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

      Comment


      • #18
        Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

        Sorry hoor, maar ik vind het perspectief van de originele foto mooier.
        Nu lijkt de voorhevel recht maar "valt" de zijhevel naar binnen.
        Ik vind de originele foto evenwichtiger.


        Grtz, RF
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

          Gebouwen 'rechttrekken' blijft moeilijk, nietwaar? Ik ben alleszins terug naar het origineel gegaan om Berto's "truuk" vanuit LR3 te proberen.
          Vandaar dat ik pleit voor een zekere correctie, maar het moet voor mij althans niet akelig loodrecht staan.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

          Comment


          • #20
            Re: Castel Les Sorbiers 'by night' - 02

            Vind deze mooier dan de eerste.
            Licht en compo komen beter over vind ik.
            Hoe dan ook een mooie lokatie.
            Grtjs

            Comment

            Working...
            X