Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mag me hier toch graag een paar vragen bij stellen. Intrigerende foto dus. Maar ik zou ook
niks verklappen en de nieuwsgierigheid nog een beetje opdrijven.
Als archeoloog zie ik wat het is en zo, maar de iets lichtere rechthoek vind ik ook maar vreemd...
Van waar het idee om het woord archeologie op te nemen in de titel?
Als archeoloog zie ik wat het is en zo, maar de iets lichtere rechthoek vind ik ook maar vreemd...
Van waar het idee om het woord archeologie op te nemen in de titel?
Ik ben nogal een bezoeker van ruïnes, liefst uit de middeleeuwen. Stel vast dat daar geregeld opzoeking verricht worden. De titel slaat dus op archeologische opzoeking, of historische gebouwen uit vroegere eeuwen. Ook hedendaagse gebouwen in vervallen staat en verlaten wordt in het jargon al eens "industriële archeologie" genoemd. Nu gebruikt men gemakkelijk het woord "urban", wat ik persoonlijk een verkeerdelijk woordgebruik vind (verklaring).
Heb de aanbeveling van "doudeke" gevolgd: de opname is een compositie van een stuk burchtruïne, heel laat op de avond genomen als experiment en vandaar het kleine "spooky" effect. Het resultaat stond me aan vanwege de sfeer en eens iets anders dan de klassiekers. De foto is doorsneden door een zware muur in verval (maar ik dacht dat dit duidelijk was ?) Het bevalt je of niet...
Groetjes en dank voor de interesse,
hogteneer
Comment