Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb de foto eens bewerkt met Photoshop en hieronder zie je het resultaat.
Zelf ben ik niet 100% tevreden van de bewerking en denk dat, vertrekkend van de originele foto, een veel beter resultaat kan gehaald worden.
Een woordje uitleg over de weersomstandigheden zou ook helpen.
Zo te zien was het nogal mistig of laaghangend bewolkt?
De bewerking is niet zo simpel uit te leggen maar ik wil het wel eens proberen.
PM me maar even, ook als je liever hebt dat ik de foto verwijder.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik wil die gerust met iedereen delen Bouk, maar dan zou ik graag vertrekken vanaf de originele foto omdat ik mijn bewerking niet "af" vind.
Om alles mooi uit te leggen zal ik verschillende screenshots moeten maken, dit kan buiten het kader van dit forum vallen.
Ik laat wel op tijd nog iets van mij horen, beloofd.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik wil die gerust met iedereen delen Bouk, maar dan zou ik graag vertrekken vanaf de originele foto omdat ik mijn bewerking niet "af" vind.
Om alles mooi uit te leggen zal ik verschillende screenshots moeten maken, dit kan buiten het kader van dit forum vallen.
Ik laat wel op tijd nog iets van mij horen, beloofd.
Ik heb de foto eens bewerkt met Photoshop en hieronder zie je het resultaat.
Zelf ben ik niet 100% tevreden van de bewerking en denk dat, vertrekkend van de originele foto, een veel beter resultaat kan gehaald worden.
Een woordje uitleg over de weersomstandigheden zou ook helpen.
Zo te zien was het nogal mistig of laaghangend bewolkt?
Grtz, RF
Een woordje uitleg over de weersomstandigheden Deze foto is gemaakt in de winter op een dag erg mistige dag. Zoals je kan zien op de foto zit die toren al deels in de mist. De ganse dag sneeuwde het ook lichtjes. Wat later, na het nemen van deze foto is het harder gaan sneeuwen...
Panasonic DMC-FZ10
f2.8
1/40s
ISO 50
Laat de bewerking maar staan Interessant om te zien wat iemand anders ervan zou maken. Ik zend je meteen de originele foto even door!
Persoonlijk vind ik uw bewerking wat koel en grauw overkomen...
Je kan een foto altijd "iets warmer maken" maar dit wil niet zeggen dat de foto volledig roze moet zijn. De beste weergave ligt dan waarschijnlijk (te oordelen naar jou opmerking) tussen de twee Vind hem mooi opgebouwd opgenomen en ook de sfeer is aanwezig
grt.hogteneer
Comment