Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Maarhet zal wel moeten want er is te weinig lucht om het perspectief te corrigeren.
De enige verdienste is dat het hele huis er nu op staat met mensen die omvallen.
Maar het zal wel moeten want er is te weinig lucht om het perspectief te corrigeren.
Op zich nog niet onoverkomelijk, aangezien de lucht nogal effen is moet het te doen zijn om wat lucht 'bij te maken'.
Zo wordt het wel een heel bewerkelijke opname natuurlijk, ik weet niet of ze dat echt waard is, want ook de belichting zit niet perfect: ene gevel en de toren wat te licht, op de andere flinke schaduwvlekken.
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
Staat de originele foto in Adobe Rgb en plaats je hem zo op het net, dan kan je kleurverschil krijgen. Eerst omzetten in sRgb.
Als dat het niet is, weet ik het ook niet meteen.
Hoort meer thuis op ander forum, en minder in showcase, wil helemaal niet beledigen hoor, als je al vragen hebt hoe het komt dat hij roder is dan op je eigen scherm, misschien beter in beginnershoek te starten. Om op je vraag dan te antwoorden, een schermkalibratie kan wonderen doen.
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De GrandeBekijk bericht
Hoort meer thuis op ander forum, en minder in showcase, wil helemaal niet beledigen hoor, als je al vragen hebt hoe het komt dat hij roder is dan op je eigen scherm, misschien beter in beginnershoek te starten. Om op je vraag dan te antwoorden, een schermkalibratie kan wonderen doen.
Nou dat was de vraag dus niet...
Ik bekijk dan ook photoshop en lightroom en dit forum allemaal op hetzelfde scherm dus calibratie lijkt me niet het probleem !
Naar mijn kennis is dit ook niet het probleem of waar zetten jullie dit om want waar ik kijk staat srgb.
Staat de originele foto in Adobe Rgb en plaats je hem zo op het net, dan kan je kleurverschil krijgen. Eerst omzetten in sRgb.
Ik bekijk dan ook photoshop en lightroom en dit forum allemaal op hetzelfde scherm dus calibratie lijkt me niet het probleem !
Naar mijn kennis is dit ook niet het probleem of waar zetten jullie dit om want waar ik kijk staat srgb.
klopt als een bus wat je zegt, heb tevlug commentaar gegeven, mijn excuses daarvoor beste Twannie.
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Met de eerst geposte foto als basis kan men toch tot dit resultaat komen.
Gezien het uur was m'n consentratie ver zoek en heb ik niet teveel gelet op details.
Vertrekkend van een RAW bestand zou het eindresultaat nog veel beter moeten zijn.
Twannie, als ik de foto moet verwijderen dan hoor ik het graag.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment