Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Om dan over een detail te zagen: het stoort me een beetje dat het gebouw naar rechts afloopt, maarja, das maar een detail hé
Visueel lijkt het zo, maar als je dan even scrolt, zal je merken dat dit niet het geval is.
Opname kan mij niet zo boeien. Ik vind dat er maar weinig fotografische inbreng aan te pas komt, tenzij misschien de parkeerplaatsen die symmetrisch lopen met het gebouw.
Nu moet ik zeggen dat hij inderdaad ogenschijnlijk afloopt..Ik heb hem nu zelf niet in het raster in CS maar dat is werkelijk minimaal hoor.Zal geen haar schelen..
Het is gewoon een typisch gebouw waar er zo velen van staan in Belgie.
Niet echt speciaal maar de lijnen van de parking brengen de diepte in de foto..De palen storen me dan wel weer wat het beeld alle oneer aandoet. Tja die staan er en je kan er niet rondom hé..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Als foto vind ik hem te "recht".
Ik zou er een perspectief van gemaakt hebben, de foto uit een hoek genomen dus, en vooral, het gebouw meer fotovullend gemaakt.
Bij perspectief is het precies dat het gebouw je aankijkt.
Het zal wel aan mijn beginnersoog liggen, maar wat spreekt jullie zo aan in deze foto? Ik vond hem nl niet zo bijzonder voor in showcase (sorry, control-z...). Ik had eerder dezelfde mening als jochenvde...
Canon Eos 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM
Dit is een bijzonder objectieve en 'droge' benadering van het onderwerp, en daarom eigenlijk wel speciaal.
Er wordt niets aan opgepoetst of toegevoegd. Bijna een foto zoals je in de krant zou zien.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er moet van denken.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Dit is een bijzonder objectieve en 'droge' benadering van het onderwerp, en daarom eigenlijk wel speciaal.
daar draait het in feite om, een zo neutraal mogelijke weergave van het gebouw.
Ik vind dat er maar weinig fotografische inbreng aan te pas komt
Ik heb het gebouw (wat ik op zich vrij mooi vind) niet mooier of lelijker willen maken.
Die betrachting is eigenlijk mijn fotografische inbreng.
enkel de omgeving links en rechts en de auto die er voor staat, doorbreken die neutraliteit een beetje.
er is geen nabewerking aan te pas gekomen, buiten lichtjes desatureren.
Misschien een doordenkertje!
Moet een onderwerp visueel of effectief rechtgezet worden?
Hier zorgt de basis voor een visuele vervorming tov het perfect doosvormige gebouw.
De drie grote vertikalen ( 2 palen links,en één boven het gebouw )doen het hem hier voor mij.Evenwichtige strakke vlakverdeling.Toch mist voor mij de foto kracht op dit moment.Een goede omzetting in ZW/W zou hier niet misstaan volgens mij.
En jammer dat een gedeeltelijk ingekleurde foto op dit moment zo vreselijk "not done" is,want daarmee zou je een erg mooi geometrisch abstract kunnen realiseren.
Voor mij veel te veel storende elementen (naast gebouw L & R) in beeld.
Misschien het gebouw alleen met de auto ervoor...? Een foto dient je blik vast te houden, dat is hier niet het geval ...
"Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"
Comment