Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heel mooie reeks.
Bij de eerste storen me de afgesneden raampjes op de achtergrond een beetje. Ik denk dat ze harder opvallen dan één afgesneden raampje op de voorgrond, en ik zou er dus een stukje afdoen. Wel goed gezien, en m.i. een heel goeie keuze voor de vierkante compo.
Tweede vind ik zonder meer heel goed. Simpel, goeie vlakverdeling, passende kleuren.
Derde heeft een prima compo, ook weer door het vierkantje, en het vogeltje, maakt hem helemaal af.
Prachtige composities, vooral 2 en 3 spreken me zeer aan. Wel een beetje jammer van die posterisatie in lucht in die tweede, maar toch een topper met die subtiele inkijk in de appartementen (of burelen).
Alle drie met veel zorg voor de compositie.
Op het eerste gezicht voorkeur voor de tweede, maar is daar niet mee geprutst?
De perspectief van de ramen lijkt me niet te kloppen.
Ook de lichtinval in het interieur is louche volgens mij.
@toktok en control-z : nr 2 is idd een "zwaardere" bewerking dan gewoonlijk... perspectiefcorrectie + sterke (algemene) aanpassing van contrast en kleur (maar geen dodge/burn). Daardoor is er ook dat posterize-verschijnsel in de wolken (is me ook pas nadien opgevallen).
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Heel mooie reeks.
Bij de eerste storen me de afgesneden raampjes op de achtergrond een beetje. Ik denk dat ze harder opvallen dan één afgesneden raampje op de voorgrond, en ik zou er dus een stukje afdoen. Wel goed gezien, en m.i. een heel goeie keuze voor de vierkante compo.
Tweede vind ik zonder meer heel goed. Simpel, goeie vlakverdeling, passende kleuren.
Derde heeft een prima compo, ook weer door het vierkantje, en het vogeltje, maakt hem helemaal af.
Ik volg deze kritische blik volledig.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
[B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be
Comment