Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mogen ook je exif's weten op hoeveel mm heb je foto 2 getrokken ?
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
vind de eerste geslaagd.
bij de tweede heeft een ieder geluk, dat de straat in ieder geval nog wel recht loopt!
grt,bouk.
Hoi Bouk,
De tweede foto heb ik bewust vanuit een laag standpunt genomen om 1, meer lucht op men foto te krijgen en 2, om meer diepte te suggereren.
Dat je daardoor meer vertekening krijgt in de perspectief is dan ook vanzelfsprekend.
Maar hier is het dus een bewuste keuze geweest van me, ik hou trouwens niet zo erg van in Photoshop terug recht geplaatste gebouwen, maar dat is persoonlijke smaak.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos GruythuysenBekijk bericht
Maar hier is het dus een bewuste keuze geweest van me, ik hou trouwens niet zo erg van in Photoshop terug recht geplaatste gebouwen, maar dat is persoonlijke smaak.
Inderdaad, ik ben zelf ook geen voorstander van overdreven perspectiefcorrectie, maar hier, zou ik toch een tikkeltje getrokken hebben, omdat vooral aan de zijkanten alles wel heel schuin staat.
Ik geef hier toch de voorkeur aan de eerste foto, omdat ik meen dat hij typischer is, en omdat de ruimte, het water, omheen de gebouwen, het geheel als beeld m.i. krachtiger maakt. Een hoekje dat je vast niet op postkaarten tegenkomt, maar dat maakt het niet minder mooi als beeld.
[Mod]
Ik heb je foto's terug in de openingspost geplaatst
Hier ook maar eens antwoorden...
@ Sannepoes, bedankt om de originele post terug aan te passen en sorry voor het ongemak.
Indien gewenst mag je mijn rechtzetting dus terug verwijderen.
Nogmaals bedankt.
Jos
Comment