Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Rullingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kasteel van Rullingen

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Ik begrijp dat HDR niet. Volgens mij de kortste weg naar kitsch
    Putor dat moet je mij eens uitleggen wat je bedoeld met "de korste weg naar kitsch".
    Als je naar mijn andere fotos kijkt dan zie je voor 80 % dat ik HDR gebruik terwijl ik het nog eens niet vermeld en in somige gevallen wel...Dus ik snap je redenering niet.
    Als je zegt dat HDR soms verkeerd gebruikt wordt dan geef ik je gelijk maar als je het goed gebruikt dan vind ik je opmerking onterecht en de zoveelste opmerking van een " NON HDR" fan?......
    Iedere mening telt maar daar wil ik je mening toch eens over horen?
    Vergis je niet want de derde is ook HDR maar het effect is gewoon teweeg gebracht in Lightroom en heeft niets te maken met de HDR overbewerking..Dit ter verduidelijking..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

doe mij maar de eerste, de tweede heeft te veel detail.
      zie het als een vrouw...er moet wat te raden overblijven!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Putor dat moet je mij eens uitleggen wat je bedoeld met "de korste weg naar kitsch".
        Als je naar mijn andere fotos kijkt dan zie je voor 80 % dat ik HDR gebruik terwijl ik het nog eens niet vermeld en in somige gevallen wel...Dus ik snap je redenering niet.
        Als je zegt dat HDR soms verkeerd gebruikt wordt dan geef ik je gelijk maar als je het goed gebruikt dan vind ik je opmerking onterecht en de zoveelste opmerking van een " NON HDR" fan?......
        Iedere mening telt maar daar wil ik je mening toch eens over horen?
        Vergis je niet want de derde is ook HDR maar het effect is gewoon teweeg gebracht in Lightroom en heeft niets te maken met de HDR overbewerking..Dit ter verduidelijking..
        je hebt gelijk. De gustibus EST disputandum.

Ik ging nogal kort door de bocht met mijn uitspraak. HDR kan inderdaad scherpte en detail erg versterken als het goed gebruikt wordt. Helaas zie ik heel veel overbewerkingen.

In mijn nabewerkingen durf ik wel eens de kleuren te versterken, of een dynamisch z/w te maken. Eventueel hier en daar een puist wegklonen. Toch probeer ik altijd zo naturel en waarheidsgetrouw mogelijk te werken.

HDR wordt volgens mij teveel gebruikt om een goedkoop waaw effect te verkrijgen van een foto die dat zonder HDR nooit zou krijgen. Een beetje zoals zware distortion in gitaarspel.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          doe mij maar de eerste, de tweede heeft te veel detail.
          zie het als een vrouw...er moet wat te raden overblijven!
          grt,bouk.
          Bouk geef eens wat uitleg ? Ik probeer altijd zoveel mogelijk detail te laten zien anders zou ik geen HDR maken...Nu snap ik er niets van hoor..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bouk geef eens wat uitleg ? Ik probeer altijd zoveel mogelijk detail te laten zien anders zou ik geen HDR maken...Nu snap ik er niets van hoor..
            komt ie:
            vind dat een foto een foto moet blijven en geen tekening.
            in dit geval is veel detail niet nodig gezien de afstand van de camera ten opzichte van het onderwerp..
            ga je dichterbij, bv met Macro/Close Up, wordt detail weer veel belangrijker.
            vind bij landschap of in dit forumonderdeel scherpte wel belangrijk hoor, "maar niet te verwarren met detail".
            misschien had ik die laatste zin tussen"...." beter niet kunnen typen, kan me nl voorstellen dat dat weer enige verwarring teweeg kan brengen.
            maar misschien begrijp je toch wat ik bedoel.
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              komt ie:
              vind dat een foto een foto moet blijven en geen tekening.
              in dit geval is veel detail niet nodig gezien de afstand van de camera ten opzichte van het onderwerp..
              ga je dichterbij, bv met Macro/Close Up, wordt detail weer veel belangrijker.
              vind bij landschap of in dit forumonderdeel scherpte wel belangrijk hoor, "maar niet te verwarren met detail".
              misschien had ik die laatste zin tussen"...." beter niet kunnen typen, kan me nl voorstellen dat dat weer enige verwarring teweeg kan brengen.
              maar misschien begrijp je toch wat ik bedoel.
              grt,bouk.
              Ik begrijp wel wat je bedoeld maar ik ben niet akkoord.
              Als ik geen detail wou hebben dan zou ik gewoon 1 opname gebruikt hebben.En dat kan ook zonder HDR..juist?
              En als ik scherpte wil dan kan dat in beide gevallen..

met deze weersomstandigheden waar het vrij grijs was geschikt om HDR opnames te maken. Anders dan met een mooie blauwe lucht met witte wolkjes. Als ik dan in Photomatics de processing doe dan is dat met minimaal effect en zo weinig mogelijk vertekening van kleuren of extreme wolken detailiering...
              Die tweede was mijn eerste keuze om te plaatsen met een verscherping van 85 in Unscharp mask. De eerste is er eentje zonder unscharp mask maar toch met evenveel details.
              Ik denk dat het "tekening effect" een beetje een combinatie is van de twee te samen..
              En daarom begrijp ik je wel Bouk.
              Maar het is een keuze die ik gemaakt heb bij het posten.
              Er zijn mensen die er van houden en mensen die er tegen zijn.
              Maar steevast denk ik als ik de tweede alleen had gepost dat er niet over gesproken zou zijn..
              Maar met het goedkeurend oog van de Eagle is dat uiteraard niet makkelijk...
              En Bouk nog iets...
              Ik vergelijk nooit een kasteel met een vrouw.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Als het je echt om het detail gaat. Waarom dan niet op grootbeeld gaan fotograferen?
                In vergelijking met een DSLR en lenzen is een technische camera niet zo duur.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Aaaah, heb wel 3x gekeken tussen die eerste en die tweede foto ivm met het al dan niet schuin staan van de toren. Dacht echt dat ik een probleem met mijn ogen had, maar klopt dus dat er nog een van die twee schuin staat

Ik verkies de tweede, kijkt ook het makkelijkst (aangenaamst) voor mij. De derde is naar mijn gevoel natuurlijk een beetje te sterk.
                  Vriendelijke groeten, Sven
                  Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

En Bouk nog iets...
                    Ik vergelijk nooit een kasteel met een vrouw.
                    moet je toch wat beter op de details letten hoor.
                    grt,bouk.

Comment

nr 2 voor mij

Comment

Working...
                      X