Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tuchthuis Vilvoorde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tuchthuis Vilvoorde

    Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
    Met het vrank en vrij discussiëren heb ik geen enkel probleem. Wel vind ik het ergens onkies de foto te gaan bewerken, met of zonder de opmerking "als je wil haal ik hem weg". Ik vind dat ergens niet kunnen. Uiteindelijk is het de foto van de TS, niet die van de beoordelaar.
    Als dat tegen de geplogenheden ingaat, dan is het maar zo. Dit is n eenmaal mijn mening.
    Het is ook niet omdat men iets al lang doet dat het goed is.
    Mishien een onderwerpje voor Algemeen ?
    OK, ik begrijp je ! En je hebt gelijk - het is niet omdat het altijd zo is geweest... enz...
    Veel hangt inderdaad af van de manier waarop. Ik persoonlijk ben altijd benieuwd naar de visie van iemand anders en een voorbeeld van zijn benadering zal mij altijd boeien. Maar misschien denkt inderdaad niet iedereen zo. Ik weet zelfs niet of hier iets over terug te vinden is in de forumreglementen ?
    En anders ja, misschien iets voor een speciaal topic, referendum of een kluif voor een volgende algemene vergadering ?
    Greetz, KAriboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #17
      Re: Tuchthuis Vilvoorde

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      ... Ik weet zelfs niet of hier iets over terug te vinden is in de forumreglementen? ...
      Het staat er hoor!

      Oorspronkelijk geplaatst door het forumreglement
      2.5. Geen foto’s in het onderwerp van een ander.
      Plaats géén (andere) foto's in een onderwerp dat iemand anders heeft gestart, anders haal je de aandacht weg van de foto's geplaatst door de onderwerpstarter en dat kan leiden tot conflictsituaties. Bewerkingen plaatsen van foto's van de onderwerpstarter (mits hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft), mag natuurlijk wel.
      Door vierkant uit te snijden gaat er veel diepte verloren. Persoonlijk vind ik de foto in de openingspost beter.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #18
        Re: Tuchthuis Vilvoorde

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Het staat er hoor!
        OK, dat weten we nu ook !
        Maar dat belet niet dat Plato 'n discussie hierover in Algemeen mag opstarten. Ik doe alvast mee !

        Aan topicstarter ; sorry voor het misbruiken van je draadje
        Back on topic !
        Greetz, KAriboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #19
          Re: Tuchthuis Vilvoorde

          en dan nu de foto,een zeer mooi plaatje


          grtjs,

          jeannot

          Comment


          • #20
            Re: Tuchthuis Vilvoorde

            Die cellen waren waarschijnlijk angstaanjagend klein, maar die gang mag er ook wezen. Die sfeer is goed getroffen. Je zult er 'gewoond' hebben.

            Comment


            • #21
              Re: Tuchthuis Vilvoorde

              Ben zeer goed vertrouwd met de omstandigheden.
              Het tuchthuis was recentelijk nog een kazerne van Transmissietroepen en heb er 8 maand opleiding gehad in 1957 (K.R.O. TTR groep 17). Dikwijls hadden we de gelegenheid de oude gevangenis te bezoeken en ik moet toegeven dat de originele foto het dichtst de werkelijkheid (smalle gangen, enge omgeving) weergeeft.
              Een deel van de ondergrondse gebouwen werd door leger nog lang gebruikt voor experimenteel onderzoek (A.B.C. research)
              Lugubere situatie prima weergegeven.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #22
                Re: Tuchthuis Vilvoorde

                Laat me duidelijk zijn dat het nooit mijn bedoeling geweest is om met iemands foto aan de loop te gaan.

                Heb dit VB van, in mijn ogen uiteraard, crop enkel geplaatst om op een eenvoudige wijze mijn visie op de geplaatste foto aan te tonen.

                Nu om alle misverstanden te vermijden heb ik hem verwijderd.

                @ Jos, ik zou het theoretisch hebben moeten weten dat het in de forumregels stond, maar geloof me ik wist het niet.

                @ DGO, sorry dat ik de oorzaak was van je topic vervuiling.
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #23
                  Re: Tuchthuis Vilvoorde

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                  @ Jos, ik zou het theoretisch hebben moeten weten dat het in de forumregels stond, maar geloof me ik wist het niet.
                  @ DGO, sorry dat ik de oorzaak was van je topic vervuiling.
                  DGO is deze morgen nog online geweest en heeft niet geprotesteerd. Dus ...
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tuchthuis Vilvoorde

                    [Mod]

                    Mag ik hier even op wijzen dat een bewerking op een geplaatste foto kan, indien TS geen bezwaar heeft. Zie forumregels 2.5

                    2.5. Geen foto’s in het onderwerp van een ander.
                    Plaats géén (andere) foto's in een onderwerp dat iemand anders heeft gestart, anders haal je de aandacht weg van de foto's geplaatst door de onderwerpstarter en dat kan leiden tot conflictsituaties. Bewerkingen plaatsen van foto's van de onderwerpstarter (mits hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft), mag natuurlijk wel.

                    Het is aan TS om eventueel daarop te reageren.

                    SW
                    Mvg,
                    SW
                    BD1071BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tuchthuis Vilvoorde

                      Haaa ... de hardst werkende moderator is ook langs geweest.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tuchthuis Vilvoorde

                        Ik was inderdaad eventjes vlug komen piepen vandaag, maar heb nu pas de tijd om deftig te reageren.

                        Persoonlijk vond ik het niet zo erg dat er een gecropte versie van mijn foto op het forum verscheen. Ik post mijn foto's op het forum, niet alleen om mijn foto's te showen, maar ook om de visie van anderen te horen en om te horen wat er eventueel verbeteren kan (zoals iedereen op dit forum denk ik). En soms kan de visie beter uitgedrukt worden door een bijgewerkte foto te tonen.

                        Misschien kon het wel interessant zijn mocht Ludo zijn visie over de foto iets meer omschreven hebben, bv wat hij iets minder vond aan de originele compo, zo kunnen we misschien verder leren van elkaar en elkaars zienswijze beter begrijpen

                        Ik vind het wel goed dat de TS de vrijheid krijgt om bijgewerkte foto's van het topic te laten halen, maar in dit geval had ik er niet echt veel problemen mee.

                        Alvast bedankt voor alle reacties!!

                        Grtz,
                        David
                        Last edited by DGO; 22 juni 2009, 23:22.
                        Canon EOS 400D + BG-E3 | EF 17-40 1:4 L USM | EF 70-200 1:4 L IS USM | Speedlite 580EXII

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tuchthuis Vilvoorde

                          knappe plaat met ritme en diepte.
                          Steven

                          Comment

                          Working...
                          X