Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Tja de zon stond recht in de opening van het venster en deurgat. Wordt heel moeilijk om nog iets uit te krijgen.
Heb onderbelicht tot -2 EV en dan nog eens gebruik gemaakt van bracketing maar ik kreeg het niet beter dan dit.
Soms moet je het doen met wat je als 'gegeven' krijgt natuurlijk
Oorspronkelijk geplaatst door Piet PienterBekijk bericht
Tja de zon stond recht in de opening van het venster en deurgat. Wordt heel moeilijk om nog iets uit te krijgen.
Heb onderbelicht tot -2 EV en dan nog eens gebruik gemaakt van bracketing maar ik kreeg het niet beter dan dit.
Soms moet je het doen met wat je als 'gegeven' krijgt natuurlijk
Dat is nou net waarom ik HDR gebruik, ik gebruik als eerste foto een foto die zodanig is onderbelicht, dat hetgene wat achter het raam en de deur goed belicht is, tweede foto is een foto waar derest goed belicht is, en een derde foto waar derest overbelicht is...
Op die manier kan je gemakkelijk elk deel van de foto goed belichten... Of heb ik het verkeerd voor?
Groetjes
Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
Groetjes
nou ik dacht: bij felle Zon of licht of reflexie of sneeuw, dat je beter kan overbelichten dan onder!
grt,bouk.
Overbelichten ??
Wat denk je dat er dan overblijft van die deurpost in de achterwand
Een grote ster aan licht waar je niets meer mee kunt. en een foto die alle detail weggebrand heeft.
Dit is een hele goede foto, knap belicht en die zon scheen naar binnen, ik zie hem stralen zoals je dat ook ziet als je er echt gaat staan.
Goed gedaan hoor
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Comment