Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor de complimenten.
Even over de onscherpte. Ik denk dat het probleem zit dat deze op 800 ISO genomen is helaas.
Vergeten terug te zetten naar 100 ISO.
De foto goed bekeken in de volle resolutie en naar mijn mening is deze wel scherp hoor.
Maar ik ben het met jullie eens dat als ik de verkleinde versie bekijk die hier op staat een stuk minder scherp lijkt? Zou dit door de ISO komen wat met verkleinen extra benadrukt wordt?
Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
... Zou dit door de ISO komen wat met verkleinen extra benadrukt wordt?
Inzake ruis boekt het ene toestel betere resultaten als het andere.
't Is algemeen geweten dat hoge ISO's niet bevorderlijk zijn voor de details in een foto. Als je dan ook nog gaat verkleinen, dan kan het zelfs met een verscherping niet meer verbeterd worden.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Inzake ruis boekt het ene toestel betere resultaten als het andere.
't Is algemeen geweten dat hoge ISO's niet bevorderlijk zijn voor de details in een foto. Als je dan ook nog gaat verkleinen, dan kan het zelfs met een verscherping niet meer verbeterd worden.
In dit geval inderdaad een kwestie van de hoge ISO (helaas) had daarvoor binnen foto's gemaakt en in mijn haast niet aan de ISO gedacht
Klein voordeel is dat het op de niet verkleinde versie een stuk minder zichtbaar is
Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
Comment