Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ghent Reflected By night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ghent Reflected By night

    Bij deze bevestig ik Devid zijn verhaal... we moesten altijd op hem wachten
    En het was windstil...
    Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
    Mijn foto's
    Mijn blogje

    Comment


    • #17
      Re: Ghent Reflected By night

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      Maar deze keer heb ik me ingedekt en ben ik niet alleen op stap geweest. Ik hoop dat Ticor, MM, Feb en ptah_be even mooie reflecties hebben en dat er kan aangetoond worden dat je mooie foto's kunt maken zonder hulp van photoshop.
      3 is geen fisheye wel een pano van 3 beelden op 12 mm
      Yep, ik heb er ook zo enkele.
      Ik zal hier vanavond een linkje plaatsen
      Het was windstil en het water bijgevolg onbewogen.
      Op sommige andere plaatsen waren er wel visjes die de reflecties verstoorden.
      But that's it.
      Mvg Tim

      Comment


      • #18
        Re: Ghent Reflected By night

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        weeral zoveel vragen?? over de bewerking van de foto's.
        Wel ik kan je zeggen dat er NIETS MAAR DAN OOK NIETS gemanipuleerd is. Het zijn raw-beelden waar enkel de bij 1en 2 licht kleurbalans is aangepast.Voor de andere gebruikte in 3300 kelvin. Zelfs de belichting heb ik niet verandert . De reflecties zijn inderdaad prachtig maar die avond was het ook zo goed als windstil en zelfs bij 8 sec belichting geen rimpels.

        Maar deze keer heb ik me ingedekt en ben ik niet alleen op stap geweest. Ik hoop dat Ticor, MM, Feb en ptah_be even mooie reflecties hebben en dat er kan aangetoond worden dat je mooie foto's kunt maken zonder hulp van photoshop.
        3 is geen fisheye wel een pano van 3 beelden op 12 mm

        voor de twijfelaars een raw beeld zonder de minste bewerking naar jpeg omgezet (nl de 3 foto van de pano) : http://i35.tinypic.com/bhixlj.jpg exif zitten er bij
        Hoi Devid.
        Met 8 hele seconden belichten deze superstrakke waterpartij te krijgen op alle drie de fotokes zal maar eens in de tienduizend jaar gebeuren.
        Niet een rimpel zichtbaar noch een visje dat een rimpeltje geeft !!
        Daar hoef je me geen mail voor te sturen waarin je me verzoekt om mijn mening te herzien.

        Ik heb de foto's nogmaals zorgvuldig bekeken.
        Ik heb je een eerlijke mening gegeven met mijn bedenkingen en overpijnzingen erbij welke indruk jouw foto's bij me maakten, dit staat vermeld.
        Tevens staat vermeld dat ik het goede foto's vind.
        Sorry als je het daar niet mee eens bent.
        En mogelijk komt het niet van een nabewerking.
        Maar dan had ik graag uitleg hoe dit fenomeen zo wel kan ontstaan.
        Want ik heb dit nog nooit gezien bij 8 hele seconden belichting.
        En daar laat ik het bij.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #19
          Re: Ghent Reflected By night

          @Irineas: Gewoon een keertje 's avonds laat bij windstil weer er op uittrekken en zelf proberen. Je zal versteld staan.


          Als ik jouw redenering zou volgen, dan zou de weerspiegeling van mijn foto (2de foto in onderstaand topic) volledig 'verrimpeld' moeten zijn, want de sluitersnelheid was 20s.
          http://forum.belgiumdigital.com/f52/...er-229006.html
          Mvg Tim

          Comment


          • #20
            Re: Ghent Reflected By night

            1 en 3 zijn gewoon! Top
            Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

            Comment


            • #21
              Re: Ghent Reflected By night

              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              @Irineas: Gewoon een keertje 's avonds laat bij windstil weer er op uittrekken en zelf proberen. Je zal versteld staan.


              Als ik jouw redenering zou volgen, dan zou de weerspiegeling van mijn foto (2de foto in onderstaand topic) volledig 'verrimpeld' moeten zijn, want de sluitersnelheid was 20s.
              Ticor, als je jouw foto bekijkt dan zie je een onscherpheid op jou water waardoor je in ieder geval de indruk blijft weergeven dat het om water gaat.
              Mogelijk wordt door een langere belichtingstijd een vervloeiing mogelijk op water oppervlakten.
              In jouw foto geeft dat duidelijk deze onscherpheid die het een natuurlijke opname laat zijn.
              Water beweegt gewoon altijd of er nu geheel geen wind staat of wel, gewoon omdat water altijd stroomt.
              En dan is het gewoon niet spiegelscherp bij 8 seconden belichtingstijd !
              Maar hier is het water loepzuiver scherp bij 8 hele seconden ? En dat is en oogt gewoon niet natuurlijk.
              Jou foto die ongeveer tegelijkertijd genomen is (volgens julie beider verweer) toont dat dan ook geheel en onomstotelijk aan.
              Last edited by Irineas; 7 september 2008, 11:51.
              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

              Comment


              • #22
                Re: Ghent Reflected By night

                Nu ja, ander tijdstip, andere locatie.
                Ik ga er niet verder over discussiëren. Ik was er bij en zag het met mijn eigen ogen.
                Devid post een de onbewerkte originele en nog wil je het niet zien.
                Mvg Tim

                Comment


                • #23
                  Re: Ghent Reflected By night

                  @Irineas: ongelovige Thomas

                  ik heb je al één van de drie foto's gepost in een jpeg en nog kun je het niet geloven.

                  stuur me je email dan stuur ik je het rawbestand door zodat ik je met het orginele bestand kan overtuigen omtrent de reflecties. Want als ik je niet met het raw bestand kan overtuigen dan weet ik het niet meer .............

                  op www.devid.be (architectuur) vind je nog 3 avond opnames in gent met reflecties.
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ghent Reflected By night

                    Heel mooi vooral de eerste en de derde tweede spreekt mij minder aan.
                    Groetjes Hendrika

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ghent Reflected By night

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      @Irineas: ongelovige Thomas

                      ik heb je al één van de drie foto's gepost in een jpeg en nog kun je het niet geloven.

                      stuur me je email dan stuur ik je het rawbestand door zodat ik je met het orginele bestand kan overtuigen omtrent de reflecties. Want als ik je niet met het raw bestand kan overtuigen dan weet ik het niet meer .............

                      op www.devid.be (architectuur) vind je nog 3 avond opnames in gent met reflecties.
                      Hoi Devid
                      ik twijfel geen moment aan jouw kundigheid als fotograaf of aan jouw versie van het verhaal.
                      De foto's vind ik goed, heb ik gezegd, alleen het water is mij een te onnatuurlijk strakke spiegel, te stil en doods ogend om geheel en al natuurlijk te zijn volgens mijn bescheiden mening.
                      Laat je hierdoor niet van de wijs brengen alsteblieft.
                      Ik gebruik mijn referentiekader en daarmee geef ik naar eer en geweten mijn beoordeling, en met alle respect voor de fotograaf.
                      Je maakt mooie platen en dat is wat ik het voornaamste vind.
                      En als er een feature aan een paar van die platen niet mijn smaak zijn, of ik niet mooi vind, dan hou ik me aan de regels door toch steeds eerlijk mijn mening en het gevoel dat zo'n plaat mij geeft eerlijk weer te geven.
                      Dit kan en mag ik , en gelukkig kan en mag je het er mee oneens zijn.
                      En dat is helemaal goed, anders moest ik nu ook ineens van Elvis muziek houden terwijl Deep Purple of Black Sabbath mijn voorkeur heeft.
                      Zullen we het daar bij laten ?

                      Dan is mijn naam vanaf nu wel Thomas de Deep Purple liefhebber.
                      Last edited by Irineas; 8 september 2008, 00:46.
                      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ghent Reflected By night

                        super één en drie,
                        één omwille van combinatie moderne flat en oude handelshuizen/boot en sterrekes
                        en drie omwille van de geslaagde pano

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ghent Reflected By night

                          knappe reeks, vooral de pano is hier een uitschieter!
                          Jammer dat ik niet mee kon toen.

                          Comment

                          Working...
                          X