Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Patershol ( origineel ) op vraag van Niara
Collapse
X
-
-
Re: Patershol ( origineel ) op vraag van Niara
Ik zei al bij je vorige posting dat het waarschijnlijk een mooie foto kon zijn.
De bewerking was erover, en dan vooral die korrel.
Dit wil niet zeggen dat de foto ZONDER bewerking goed is...
Dit is te gewoon...
Bewerk die foto gewoon opnieuw, leg er terug een goed gedoseerde portie Jack The Ripper gehalte in zonder die overtollige ruis en dan heb je een goede plaat.
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtDit wil niet zeggen dat de foto ZONDER bewerking goed is...
Als ik moet moet kiezen tussen deze foto of de (te) korrelige Jack-the-Ripper-versie, kies ik toch voor de laatste.Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE
Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Comment
-
Alweer een bewijs dat veel van de waw foto's hier gewoon computerproducten zijn. Daarbij bedoel ik dat weinig originele compo's en vaak matig belichte foto's opgepimpt worden tot er van het origineel niets meer overblijft.
Dan rijst bij mij toch de vraag of dit nog fotografie is of compugrafie ?Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk berichtAlweer een bewijs dat veel van de waw foto's hier gewoon computerproducten zijn. Daarbij bedoel ik dat weinig originele compo's en vaak matig belichte foto's opgepimpt worden tot er van het origineel niets meer overblijft.
Dan rijst bij mij toch de vraag of dit nog fotografie is of compugrafie ?
Het blijft echter nog steeds de fotograaf die het originele beeld zo goed mogelijk moet maken, zodat je met minimale nabewerkingen een super resultaat kan aanschouwen.
Hier mis ik al een goed gemaakt origineel, wat zich al onmiddellijk op de nabewerking weerspiegelt.
Dit zal nooit een WOW foto worden
Patershol is een prachtige omgeving met een sublieme uitstraling. Zoiets moet je al in de originele foto terugvinden. Jammer..-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk berichtAlweer een bewijs dat veel van de waw foto's hier gewoon computerproducten zijn. Daarbij bedoel ik dat weinig originele compo's en vaak matig belichte foto's opgepimpt worden tot er van het origineel niets meer overblijft.
Dan rijst bij mij toch de vraag of dit nog fotografie is of compugrafie ?Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtIk zei al bij je vorige posting dat het waarschijnlijk een mooie foto kon zijn.
De bewerking was erover, en dan vooral die korrel.
Dit wil niet zeggen dat de foto ZONDER bewerking goed is...
Dit is te gewoon...
Bewerk die foto gewoon opnieuw, leg er terug een goed gedoseerde portie Jack The Ripper gehalte in zonder die overtollige ruis en dan heb je een goede plaat.
Mvg, JochenJochenvde Photography
Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk berichtEen nieuw woord is geboren. Zal ik even bellen naar Van Daele?Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
Comment