Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude brouwerij (HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude brouwerij (HDR)

    Meteen ook mijn eerste HDR bewerking. Geslaagd?
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Oude brouwerij (HDR)

    Mooi!
    Canon 5DII Canon 24-105mm f/4L IS USM Canon 50mm f1/2L Canon 85mm f1/2LCanon 16-35mm 2.8 IIL Canon 15mm Fisheye Sigma 12-24mm Canon 70-200mm 2.8 ISL Canon 180mm 3.5 MacroL

    Comment


    • #3
      Re: Oude brouwerij (HDR)

      vind het niet mooi; te veel gras op de voorgrond, storende kabels en te veel bossages, kleur(en) ook niet mooi.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Oude brouwerij (HDR)

        een beetje minder gras op de voorgrond en de kabels wegwerken dan is het een heel ander plaatje
        mvg rohnny
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Oude brouwerij (HDR)

          Ja het is een beetje te flets en ik zou de kabels ook wegwerken..
          Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

          Comment


          • #6
            Re: Oude brouwerij (HDR)

            Ok! Bedankt voor de reacties. Ik zal de foto vanavond of morgen eens opnieuw onder handen nemen op basis van jullie kritiek. Wat ik vooral jammer vond, is dat de scherpte verloren ging, eens ik het met mijn HDR programma onder handen nam. Ik gebruik Qtpfsgui, freeware. Misschien net omdat het freeware is, kwalitatief minder.

            Mvg, Jochen
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Oude brouwerij (HDR)

              Hoe heb je je HDR gedaan ? Met 3 verschillende foto's (wat je scherpte verlies kan verklaren), of met 1 RAW?
              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

              Comment


              • #8
                Re: Oude brouwerij (HDR)

                Oorspronkelijk geplaatst door eXiled Bekijk bericht
                Hoe heb je je HDR gedaan ? Met 3 verschillende foto's (wat je scherpte verlies kan verklaren), of met 1 RAW?
                Met 1 RAW 3 verschillende JPEGs gemaakt. Een statief meenemen is niet altijd zo evident. Een keer ik de tonemapping toepaste, ging er veel scherpte verloren.

                Mvg, Jochen
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Oude brouwerij (HDR)

                  Ja dan zou het inderdaad wel aan je software kunnen liggen..
                  Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude brouwerij (HDR)

                    Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                    Met 1 RAW 3 verschillende JPEGs gemaakt. Een statief meenemen is niet altijd zo evident. Een keer ik de tonemapping toepaste, ging er veel scherpte verloren.

                    Mvg, Jochen
                    Natuurlijk dat er kwaliteit verloren gaat, je zet een RAW om in 3 JPEG bestanden terwijl je perfect met photoshop de belichting enkele stappen kan verzetten en opslaan als DNG bestand (wat ook een soort van RAW is). Van hier uit kan zowel Photoshop als Photomatix een HDR aanmaken.
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                    Website : http://runaque.deviantart.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude brouwerij (HDR)

                      Er is misschien nog iets moois van te maken als je al de hiergegeven tips even overloopt. En als je dan toch bezig bent, kun je de horizon misschien ook een beetje recht zetten.
                      Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                      Foto Lucky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oude brouwerij (HDR)

                        horizon rechtzetten, minder gras op de voorgrond, kabels wegshoppen. Man man man als je al deze klassieke tips gaat opvolgen blijft er geen fluit meer over van dit mooie plaatje, je zal het kapot maken.
                        Dit is nu eens een voorbeeld van een, al dan niet gewilde, artistieke toepassing van hdr. Er straalt veel sfeer uit het beeld. Mooi zoals het is!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oude brouwerij (HDR)

                          Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
                          een beetje minder gras op de voorgrond en de kabels wegwerken dan is het een heel ander plaatje
                          mvg rohnny
                          En een heel klein duwke geven om hem wat rechter te zetten. En zoals Rohnny al zei, het zal direct een ander plaatje worden.
                          Greetz,
                          Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oude brouwerij (HDR)

                            De meningen over HDR zijn hier wel érg verschillend. Hoe dan ook, ik heb jullie commentaren samengevat, met dit als resultaat. De zware HDR bewerking heb ik niet meer toegepast, met veel meer scherpte tot gevolg. Ook heb ik de compo veranderd, en heb ik het plaatje niet meer schuingetrokken. De bedrading heb ik tevens weggeshopt. Voor sommigen misschien een betere versie, voor anderen dan weer niet...

                            Jochenvde Photography
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oude brouwerij (HDR)

                              Twee is een properder, traditioneler versie, maar de sfeer en de ziel is weg. Dit is meer een regisrerende foto. Het eerste sfeerbeeld is veel beter. Mijn idee.

                              Comment

                              Working...
                              X