Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Los Angeles - the Getty Center

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Los Angeles - the Getty Center

Deze acropolis van spilzucht is geïnspireerd op de kleine straatjes en pleintjes van Italiaanse dorpjes. Het resultaat is inderdaad een opeenstapeling van circulatieruimtes en doorzichten, waarin de exporuimtes teniet gaan. Voor een goeie Richard Meier kan je beter naar het Macba in Barcelona gaan.
    De collectie is eerder breed dan diep te noemen, van alle bekende kunstenaars hebben ze wel iets hangen of staan, maar de topwerken versterken elkaar niet echt.
    De echte topper is 'de intrede van christus in Brussel' van James Ensor. Jammer dat je als halve Oostendenaar in LA moet gaan zoeken naar dat meesterwerk.

Een klein detail, ze denken dat René Magritte een Fransman is...

Maar terug naar de architectuur, hieronder een paar sfeerbeeldjes.

Smt.
    Last edited by summit; 1 april 2008, 00:35.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Re: Los Angeles - the Getty Center

Ik vind ze allemaal een beetje te licht eigenlijk. Compo's zijn wel goed.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Knap werk vooral je tweede
      mvg,
      Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Ik vind ze allemaal een beetje te licht eigenlijk. Compo's zijn wel goed.
        Inderdaad, jammer van de uitgebrande vlekken.
        Maar anders goede foto's
        Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

Comment

..en voor een nog slechtere 'Richard Meier' kan je altijd aan het Zuid in Gent terecht!

Beetje vreemd geel-warme tint vind ik wel. Hoewel het ronde stuk in de derde foto wel gewoon wit is - dus moet het wel kloppen..
          En bij de tweede is er nog wat stempelwerk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
            ..en voor een nog slechtere 'Richard Meier' kan je altijd aan het Zuid in Gent terecht!

Beetje vreemd geel-warme tint vind ik wel. Hoewel het ronde stuk in de derde foto wel gewoon wit is - dus moet het wel kloppen..
            En bij de tweede is er nog wat stempelwerk..

Het gele accent komt van de natuursteen. Zijn hagelwitte cassettes werden geweerd door allerlei buurtcommittees omdat ze het landschap te veel zouden verstoren. En als je weet dat het museum gelegen is in Brentwood tussen Bel Air en Pacific Palisades, dan heb je nogal invloedrijke buren...

Er is inderdaad nog wat kloon-werk, maar bekijk het aan de positieve kant: het is leerrijk om te laten zien hoe het beeld tot stand is gekomen.

Wat betreft de 'uitgebrande vlekken', ik weet dat mijn monitor een tikkeltje donkerder beeld geeft dan vele anderen, maar zo bleek zijn ze hier niet. Ik heb even lightroom de 'clipping' zones laten uitzoeken: in de eerste foto het onderste derde van de lucht (moeilijk te vermijden bij lichte bewolking en tegenlicht), de overige foto's gaven enkel clipping in de witte kader rond de foto...

De ruimtes waren wel niet altijd geschikt om de kunstwerken tot hun recht te laten komen, maar er viel wel mooi licht binnen, die de muren deden gloeien.
            De foto's zijn intussen een jaar oud, en bij het archiveren viel de tweede foto me op, net omwille van dat vreemde licht.

Smt.
            Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Interessant om te zien hoe die natuursteen het licht (en de omgeving) kleurt.
              Ik kan trouwens bevestigen dat je foto's niet te licht zijn - en helemaal geen storende uitgebrande vlekken vertonen.
              Laat het callibreren beginnen mensen!

Comment

Working...
              X