Nachtshot van de Brooklyn Bridge in New York City, genomen vanuit Brooklyn.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Brooklyn Bridge (+ update: originele foto)
Collapse
X
-
-
Re: Brooklyn Bridge
Mooi nachtfoto. Mooie kleuren maar volgens mij is er iets mis met de scherpte? Ook stoort de voorgrond mij wat (mss croppen?) ook de streep in de lucht zou ik wegwerken om een egalere hemel te krijgen.
Mits wat opkuiswerk kan het volgens mij mooie foto worden, maar momenteel voor mij persoonlijk, niet showcase waardig (pas op niet supernegatief bedoeld é)
grtz'Keep on Clicking'
Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)
-
Re: Brooklyn Bridge
Hier is een enorme HDR-bewerking aan te pas gekomen.
Zo erg zelfs dat de voorgrond, de weerkaatsing in het water en de lucht haast even helder zijn als datgene waar het in dit beeld om draait.
Er zullen ongetwijfeld weer een hele hoop voorstanders zijn van deze manier van werken,
maar geef mij maar een "gewone" correct belichte nachtopname met dezelfde compositie ... dat zou pas schitterend zijn!
Comment
-
Re: Brooklyn Bridge (+ update: originele foto)
De HDR versie geniet duidelijk mijn voorkeur boven het origineel. Daarenboven is in de HDR versie een passerende lijnvlucht te zien die net dat ietjes meer geeft aan de lucht. Een knap detail!
Je mag voor mijn part nog zulke foto's posten. En ja, het klopt, de foto is niet showcase waardig... De foto hoort eigenlijk in de Hall Of Fame thuis!
Chapeau doe zeker zo verder!*Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*
Comment
-
Die originele is stukken beter! Laten zo, niks aan doen.
Persoonlijk zou ik nog wat minder lang belicht hebben, om wat meer details in die witte "wolkenkrabbertoppen" te houden.
Achteraf kunnen de donkerste delen dan nog heel subtiel een beetje opgehelderd worden, indien nodig.
Een raw-bestand bevat daar voldoende informatie voor.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk berichtDie originele is stukken beter! Laten zo, niks aan doen.
Persoonlijk zou ik nog wat minder lang belicht hebben, om wat meer details in die witte "wolkenkrabbertoppen" te houden. Achteraf kunnen de donkerste delen dan nog heel subtiel een beetje opgehelderd worden, indien nodig.
Een raw-bestand bevat daar voldoende informatie voor.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Met voorsprong de originele
Vind de eerste veel te rood Niet mijn smaakCanon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6
Comment
-
Zoals sommigen voor mij reeds zeiden, de originele is stukken beter in mijn ogen.
Gewoon zo laten en hij kan aan de muur.
Grtz'Keep on Clicking'
Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)
Comment
-
ga ook voor het origineel hoor, wel vreemd bij de eerste opname, die vliegtuigstreep tegen een bewolkte lucht, die op het origineel niet te zien is.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Bij deze, ook voorstander van het origineelNikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
Mijn foto's
Mijn blogje
Comment
-
-
Ook mijn duidelijke voorkeur voor de originele versie....knap....
De HDR-versie is erover....."Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"
Comment
Comment