Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Mooi nachtfoto. Mooie kleuren maar volgens mij is er iets mis met de scherpte? Ook stoort de voorgrond mij wat (mss croppen?) ook de streep in de lucht zou ik wegwerken om een egalere hemel te krijgen.
Mits wat opkuiswerk kan het volgens mij mooie foto worden, maar momenteel voor mij persoonlijk, niet showcase waardig (pas op niet supernegatief bedoeld é)
Hier is een enorme HDR-bewerking aan te pas gekomen.
Zo erg zelfs dat de voorgrond, de weerkaatsing in het water en de lucht haast even helder zijn als datgene waar het in dit beeld om draait.
Er zullen ongetwijfeld weer een hele hoop voorstanders zijn van deze manier van werken,
maar geef mij maar een "gewone" correct belichte nachtopname met dezelfde compositie ... dat zou pas schitterend zijn!
Wel ja; je hebt gelijk, ik ben volop aan het experimenteren met HDR, dus een echte zware bewerking is het niet hoor; maar ik vind de gewone nachtfoto ook wel beter:
De HDR versie geniet duidelijk mijn voorkeur boven het origineel. Daarenboven is in de HDR versie een passerende lijnvlucht te zien die net dat ietjes meer geeft aan de lucht. Een knap detail!
Je mag voor mijn part nog zulke foto's posten. En ja, het klopt, de foto is niet showcase waardig... De foto hoort eigenlijk in de Hall Of Fame thuis!
Die originele is stukken beter! Laten zo, niks aan doen.
Persoonlijk zou ik nog wat minder lang belicht hebben, om wat meer details in die witte "wolkenkrabbertoppen" te houden.
Achteraf kunnen de donkerste delen dan nog heel subtiel een beetje opgehelderd worden, indien nodig.
Een raw-bestand bevat daar voldoende informatie voor.
Die originele is stukken beter! Laten zo, niks aan doen.
Persoonlijk zou ik nog wat minder lang belicht hebben, om wat meer details in die witte "wolkenkrabbertoppen" te houden. Achteraf kunnen de donkerste delen dan nog heel subtiel een beetje opgehelderd worden, indien nodig.
Een raw-bestand bevat daar voldoende informatie voor.
ga ook voor het origineel hoor, wel vreemd bij de eerste opname, die vliegtuigstreep tegen een bewolkte lucht, die op het origineel niet te zien is.
grt,bouk.
Comment