![](http://www.maartenthijs.be/klk01.jpg)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Let's Cook..
Collapse
X
-
-
Re: Let's Cook..
Junior's opinion :
mooi afgewerkte (kook-) plaat
Leuk voor aan de muur in de keuken, als je ze ook gekocht had - hebt ?
En anders in de brochure.
Ik zou enkel de 3 lampen boven de spoelbak en de bolle lamp, links, een beetje dimmen. Waarschijnlijk te corrigeren in PS.
Reflectie van de drie vazen in het fornuis zou ik ook zwarten.
"Is allemaal gemakkelijk gezegd, vooral achteraf"Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk berichtJunior's opinion :
mooi afgewerkte (kook-) plaat
Leuk voor aan de muur in de keuken, als je ze ook gekocht had - hebt ?
En anders in de brochure.
Ik zou enkel de 3 lampen boven de spoelbak en de bolle lamp, links, een beetje dimmen. Waarschijnlijk te corrigeren in PS.
Reflectie van de drie vazen in het fornuis zou ik ook zwarten.
"Is allemaal gemakkelijk gezegd, vooral achteraf"
Over de correcties... het klopt hoor, maar dan kan ik ook al de storende reflecties, zie het inox van de espressomachine en de dampkap gaan bijwerken.
Heb op usm en een beetje contrast na weinig bijgewerkt, de foto is gemaakt met een 35mm tilt/shift, het perspectief is met de opname gecorrigeerd. Ik hou het dus graag een beetje "naturel"
Comment
-
Maarten T.
Dit was geen kritiek hoor, enkel "ik zou..."
Natuurlijker Naturel kan volgens mij nog moeilijk.
Waarschijnlijk door het tilt-objectief gebruik krijgt de kijker een onderbewust juist gevoel. Maar het gebruik van dat objectief gaat mijn petje te boven.Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm
Comment
-
Een beetje detailkritiek: ik denk dat (als het mogelijk was..) het standpunt beter iets hoger was geweest - de onderkant van de dampkap vind ik nu iets te prominent.
Qua licht vind ik dat het iets geler mocht - de spotjes zouden dan wat meer sfeer brengen, en vooral: het hout heeft nu veel van zijn kleur verloren door de witbalans volledig aan de spots aan te passen.
Of het met witbalans beter kan weet ik niet - anders was een beetje inflitsen misschien ook een goed idee geweest. Dan kan je wit licht beter mengen met het gele sfeerlicht van de spots, en de spots kunnen iets minder intens uitkomen.
En een technisch detail uit interesse wat de lens betreft: de lijn van de kast links verraadt een beetje tonvervorming.
Bij de dampkap dacht ik eerst ook vervorming te zien - of is die dampkap zelf licht gebogen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk berichtEen beetje detailkritiek: ik denk dat (als het mogelijk was..) het standpunt beter iets hoger was geweest - de onderkant van de dampkap vind ik nu iets te prominent.
Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk berichtEn een technisch detail uit interesse wat de lens betreft: de lijn van de kast links verraadt een beetje tonvervorming.
Bij de dampkap dacht ik eerst ook vervorming te zien - of is die dampkap zelf licht gebogen?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk berichtMaarten T.
Dit was geen kritiek hoor, enkel "ik zou..."
Natuurlijker Naturel kan volgens mij nog moeilijk.
Waarschijnlijk door het tilt-objectief gebruik krijgt de kijker een onderbewust juist gevoel. Maar het gebruik van dat objectief gaat mijn petje te boven.Mijn reactie was ook maar om te vertellen waarom ik het op die manier gedaan heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk berichtJa, het was zeker mogenlijk om een hoger standpunt aan te nemen, maar het lage standpunt is met reden genomen.
Wat die tonvervorming betreft: je moet zeker eens PTLens (Lensfix) proberen.
Werkt echt fantastisch - je selecteert je cameramodel en lens, en wèg is de tonvervorming. En bovenal: nagenoeg géén kwaliteitsverlies.
Comment
-
Comment