Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Die betonnen Atlanticwall overal in onze kuststeden ? Zeker weten, niet veel aan, behalve als de omstandigheden (licht, lucht) meezitten, én als je een goeie fotohoek vindt ...
Tweede vind ik heel goed, maar bij de eerste wringt er één en ander vind ik.
Het belichtingsverschil tussen gebouw en lucht valt mij een beetje te hard op, vooral bij het randje aan de bovenkant van het gebouw. Ik denk dat het beter zou zijn als je die lichte randjes wat donkerder maakt.
Ook de rest van het gebouw mocht donkerder vind ik.
Heb je de foto trouwens achteraf gespiegeld of gedraaid?
Ik heb hem nl 's eerst horizontaal gespiegeld, en daarna 90° graden met de klok mee gedraaid.
Hoewel het dan in wezen dezelfde compositie blijft lijkt het mij meer te 'kloppen' - het wordt iets rustiger.
En vreemd genoeg stoort wat ik hierboven zei over het lichtverschil tss gebouw en lucht mij dan ook minder.
De lichtval lijkt mij op één of andere manier logischer.
Vreemde gewaarwording trouwens: dezelfde foto, maar toch anders:
(ik post hem er even bij om het te tonen - als je dat stoort, geen probleem, laat maar weten, dan haal ik hem weer weg)
Het belichtingsverschil tussen gebouw en lucht valt mij een beetje te hard op, vooral bij het randje aan de bovenkant van het gebouw. Ik denk dat het beter zou zijn als je die lichte randjes wat donkerder maakt.
Ook de rest van het gebouw mocht donkerder vind ik.
Dat komt wsch omdat de lucht een aparte behandeling heeft ondergaan (was te licht gezien de belichting op het gebouw was gemeten.
Vreemde gewaarwording trouwens: dezelfde foto, maar toch anders:
(ik post hem er even bij om het te tonen - als je dat stoort, geen probleem, laat maar weten, dan haal ik hem weer weg)
Geen probleem. En idd is het wat rustiger .. nu, ik wou hier wel de dynamiek benadrukken, en heb daardoor mss iets minder op helderheid/contrast gelet.
Comment