De laaghangende bewolking zorgt pas echt voor lichtvervuiling.
Oops, ik dacht dat onaangepaste verlichtingsarmaturen voor de lichtvervuiling zorgden en niet de bewolking.
Even terzijde: goede site voor fotografen en anderen die bezorgd zijn om lichtvervuiling: www.darksky.org
Mooie fotoreeks, goed belicht maar nogal traditioneel van opzet. Wat natuurlijk gedeeltelijk aan het onderwerp licht. Brugge is platgefotografeerd.
Oops, ik dacht dat onaangepaste verlichtingsarmaturen voor de lichtvervuiling zorgden en niet de bewolking.
Nee hoor, ben onlangs nog eens teruggeweest, en toen was er van die bewolking niets meer te zien, en ook zo geen uitgesproken lichtvervuiling, wat voor mij het bewijs was dat laaghangende bewolking gewoon een hoop licht uit de binnenstad weerkaatste die avond van de opnames. Toch bedankt voor je comment
beste, de exif zit in de foto's. Met bijv. Opanda Exif Viewer geinstalleerd kan je rechtsklikken op het beeld en meteen de exif opvragen. Bijzonder handig!
Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat foto 2 net een tikkeltje minder scherp is dan de andere, en er had meer ruimte boven de huizen mogen zitten, en minder eronder. Ik krijg het gevoel dat de huizen tegen het plafond aangedrukt worden. Ik denk dat je de weerspiegeling goed in beeld probeerde te brengen, maar ik denk dat dat ook was gelukt met minder ruimte onder de waterlijn.
@Bcarlier: De foto mag iets scherper (handheld?) en ik zou er een stukje afhalen onderaan. Leuke, warme sfeer, de twee silhouetten op de bank zijn een mooie bonus
Comment