Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spookhuis Sas Van Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spookhuis Sas Van Gent

Vandaag ben ik enkele foto's gaan nemen van het beruchte spookhuis in 't Sas Van Gent.

De Villa. Ofwel het spookhuis van Sas van Gent. In 1906 gebouwd door en voor de directeur van de Glasfabriek, Jacobs. De volgende bewoner vond het huis te groot en verliet het, waarna een scoutinggroep zijn intrek nam. In 1951 is het definitief verlaten, waarna er talloze meldingen zijn geweest van paranormale activiteit in en rondom het huis. Het is onderzocht door onder andere BNN's Katja Schuurman, Irene van der Laar's Nachtrijder en de Belgische krant De Morgen. Metingen zijn verricht op activiteit door deze partijen, door middel van infrarood en electromagnetische meters. Deze gaven positieve uitslagen. Eén en ander zou onder andere te maken hebben met de ligging van het pand. Deze plek heeft een belangrijke rol gespeeld in WOII, waarbij dodelijke slachtoffers gevallen zijn.

Ik heb de foto's in een 'Platina' tintje gestoken. Dit om alles een beetje in een oude, mysterieuze sfeer weer te geven.
    Dit was een fotografische methode die populair was van 1873 tot 1920, en waarbij men op platina gebaseerd ontwikkelmateriaal gebruikte.

http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

Re: Spookhuis Sas Van Gent

lijkt me 3 keer hetzelfde.
    is me ook niet echt spookachtig, eerder vervallen.
    Maar je inleiding zegt iets anders. Ik geloof daar trouwens niet in.
    Om te kiezen, neem ik drie omdat deze rechter staat dan de tweede, en omdat er geen hinderende takken voorhangen.

Heb je er ook van binnen ?

Comment

Die 'hinderende' takken vond ik net het leuke eraan. Met een beetje verbeelding leiden ze je naar het huis...

Ik heb geen foto's van binnen, vond het er eigenlijk wel een beetje griezelig, en ik moet toegeven dat ik er 's avonds toch niet heen zou gaan. Er hangt daar een mysterieus sfeertje.

Het huis is heel bekend. Er zijn zelfs 'spokenjagers' die vanuit Engeland afzakken om het te bezichtigen en te onderzoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Pat Bekijk bericht
        Die 'hinderende' takken vond ik net het leuke eraan. Met een beetje verbeelding leiden ze je naar het huis...
        Dan hadden er wat meer takken of bladeren gemogen. Maakt het inderdaad wat spannender.
        Probeer deze ook eens te maken met valavond of volle maan. Je zult niet teleurgesteld zijn.

Comment

Ben er ook al gepasseerd en, inderdaad, het is op z'n minst een raar beeld, zo'n skelet van een huis midden in een grasgroene koeienweide.

Bij ons was het toevallig zwaar bewolkt en regende het, past alleen maar meer in de sfeer natuurlijk:

Ik vond de setting op zich fotogenieker, we waren op zoek naar potentiele locaties voor foto's met model, maar binnenin is het gewoon kaal en bovendien levensgevaarlijk...

Zoals Powerkiller zegt, bij origineel licht zoals valavond, zijn daar zeker mooie plaatjes te maken.

Comment

Da's een mooie Caleido.

Het is inderdaad dramatischer met wolken enzo, maar had het weer niet mee vandaag. Zal nog eens teruggaan bij het gepaste weer, 't is hier toch maar een kwartiertje vandaan.

Heb er nog enkele in een Urban Acid jasje gestoken;

Comment

ga voor de eerste opname, vind de takken juist wel goed, zijn net grijpende handen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                ga voor de eerste opname, vind de takken juist wel goed, zijn net grijpende handen.
                grt,bouk.

ik volg
                ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                *BD1034BE

Comment

Ik volg bouk ook. De opnames zijn mooi, maar verder wel een beetje steriel. Ik zou liever wat meer de sfeer terugzien van een spookhuis zelf, vandaar.

Wat mij wel opvalt zijn de schaduwen, de schaduw (van een boom neem ik aan) loopt bij foto 3 toch echt anders dan bij foto 1 en 2 (bij 3 komt die tegen het huis zelf aan). En dat terwijl er niet veel tijd tussen de opnames zit, dus daar ligt het niet aan. Misschien toch een geest?
                  Last edited by JLP; 16 december 2007, 15:00.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

Comment

Working...
                  X