Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perseus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Perseus

Prachtig bronzen beeld van Perseus met het hoofd van Medusa, gebeeldhouwd door Benvenuto Cellini te Firenze.

vgr
    Marsje
    Marsje

Re: Perseus

mooi, wel jammer dat je het beeld niet wat meer kon isoleren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooi maar krap
      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
      *BD1034BE

Comment

Door de twee beelden in 'beeld' te willen brengen is de totale compo een beetje gewrongen. De boog zou een begeleiding van de lijn in het bronzen beeld kunnen zijn had het brons een meter naar rechts verschoven geweest.

Smt.
        Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Denk niet dat TS twee beelden in beeld wou brengen, hoor. Het gaat hem om de onthoofding van Medusa door Perseus.

Het beeld meer isoleren lijkt me daar vrijwel onmogelijk, aangezien in die gallerij veel beelden staan en het er meestal ook behoorlijk druk is...

Comment

Het beeld meer isoleren lijkt me daar vrijwel onmogelijk, aangezien in die gallerij veel beelden staan en het er meestal ook behoorlijk druk is...
            Dgdirk heeft volkomen gelijk. De beelden staan vrij dicht opeen in de loggia dei Lanzi (dat is de naam als ik mij niet vergis), bovendien wemelt het er van de toeristen.
            Ik was er deze zomer nog, maar herinner mij niet dat het brons zulke rare kleur had. Het geheel staat wel behoorlijk scheef, of is dat perspectiefvervorming ?
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Als didactisch materiaal voor de les Griekse mythologie is dit een prachtige opname. Mocht Zeus nog leven, hij zou fier zijn.
              gegroet, Ludo

Comment

Working...
              X