Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colored bridge...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Colored bridge...

NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Re: Colored bridge...

'k Vind het een schoontje...
    BD0910BE

Comment

mooie opname, maar vor mij gaat er net iets te veel detail verloren in de torens
      Steven

Comment

Mooi plaatje van een mooie brug, voor de rest ga ik mee met het commentaar van Steven.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

een geslaagde opname.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sorry, ik nu ff niets zeggen, want mijn mond staat te lang open
            Groetjes Sjef
            Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

Comment

Stijlvolle en kleurrijke foto. Jammer dat door gebruik van een ruisfilter veel details verloren zijn gegaan.

Comment

Jammer dat door gebruik van een ruisfilter veel details verloren zijn gegaan
                Wat gebeurt er juist wanneer je de ruisfilter activeert? Waaraan zie je dat aan de foto?
                Ik ga zeker teruggaan om te kijken wat effect is zonder de ruisfilter aan
                NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
                  Wat gebeurt er juist wanneer je de ruisfilter activeert?
                  De foto wordt afgevlakt. De onregelmatigheid (de ruis) wordt vervangen door de overheersende kleur in de omgeving van de onregelmatigheid. De mate waarin dat gebeurt. De grote van de plek waarop dat gebeurt, is nauwkeurig in te stellen.

Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
                  Waaraan zie je dat aan de foto?
                  Bijna alle vlakken hebben een egale kleur gekregen.

De mate waarin de ruis gecorrigeerd wordt, is nauwkeurig met de schuifjes in te stellen. Veelal krijg je een plaatje met een 100% vergroting te zien waarop de resultaten van de bewerking te zien zijn. Door op diverse plekken op de foto te kijken naar het resultaat, kan je precies het ogenblik bepalen wanneer details verloren dreigen te gaan. Tot zover dien je te gaan. Indien er dan nog ruis overblijft: jammer dan.
                  Overigens is de beste remedie: tracht zoveel mogelijk ruis te voorkomen door een lage ISO-waarde. Soms is ruis niet te voorkomen zoals bij popfotografie (weinig licht en dus gebruik je hogere ISO-waarden om acceptabele sluitertijden te houden).

Comment

Mooie avondopname uit een goed standpunt.Foto komt clean en gelikt over maar vind dat juist sjiek bij architectuur...

Comment

Working...
                    X