Noem het architectuur, noem het erfgoed. Maar de veerhaven in Breskens ligt er verlaten bij. In 1985 werd de haven gemoderniseerd om plaats te kunnen bieden aan dubbeldeks veerboten. Sinds 2003 is de Westerscheldetunnel geopend en is de bestaande installatie overbodig. Ernaast is een kleinere terminal gebouwd voor het fiets- en voetgangersverkeer.
Het biedt een beetje een troosteloze blik, als je je bedenkt dat hier vijf jaar terug nog elk half uur een veerboot werd leeggegooid en weer geladen, met een maximum van 1000 passagiers per keer.
Genoeg geouwehoerd, hier de beelden:
1.
![](http://www.marcdeloos.nl/trips/veerhaven/Img_7223.jpg)
2.
![](http://www.marcdeloos.nl/trips/veerhaven/Img_7226.jpg)
3. A journey into the unknown
Het biedt een beetje een troosteloze blik, als je je bedenkt dat hier vijf jaar terug nog elk half uur een veerboot werd leeggegooid en weer geladen, met een maximum van 1000 passagiers per keer.
Genoeg geouwehoerd, hier de beelden:
1.
![](http://www.marcdeloos.nl/trips/veerhaven/Img_7223.jpg)
2.
![](http://www.marcdeloos.nl/trips/veerhaven/Img_7226.jpg)
3. A journey into the unknown
![](http://www.marcdeloos.nl/trips/veerhaven/Img_7229.jpg)
Comment