Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miklosicevastreet, 8, Ljublana

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miklosicevastreet, 8, Ljublana

    Toen we in Slovenie waren hebben we ook een bezoek gebracht aan Ljublana; de hoofdstad, die rond de eeuwwisseling werd getroffen door een aardbeving , is enorm rijk aan Art Nouveau huizen van vlak na 1900. Dit opvallend gebouw (in de Sloveense drie-kleur) huist nu een chicque bank.

    Canon 20D, 18-55 mm,




  • #2
    Re: Miklosicevastreet, 8, Ljublana

    Prachtige kleuren en goede DOF. De compositie is goed gekozen, maar ik mis iets? Ik heb het gevoel dat het plaatsje niet symmetrisch is. Ik blijf zoeken naar wat er fout is. Dat is jammer van een op zich goed gekozen opname.

    Comment


    • #3
      Re: Miklosicevastreet, 8, Ljublana

      Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
      Prachtige kleuren en goede DOF. De compositie is goed gekozen, maar ik mis iets? Ik heb het gevoel dat het plaatsje niet symmetrisch is. Ik blijf zoeken naar wat er fout is. Dat is jammer van een op zich goed gekozen opname.
      mee eens, moet iets naar rechts, of een een paar mm rechts eraf.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Miklosicevastreet, 8, Ljublana

        Over de compositie in deze foto? Er is er gewoon geen. Geen spel van Lijnen en Vormen, niet de juiste vlakverdeling, ect. Kortom dit is gewoon een snapshotje van een gebouw.
        Je titel is veel belovend, maar je opname niet. Je had ons een opname moeten laten zien waaruit het duidelijk was dat dit de Miklosicevastraat is in Lubliana, en dat kan je alleen maar bereiken door meer van het gebouw te laten zien. Ofwel kies je voor een totaalshot, ofwel voor het detail. Hier is gekozen voor iets er tussen wat jammer genoeg niet tot zijn recht komt. Het is geen geschreven regel maar in architectuur- en andere fotografie die het moet hebben van vlakken, lijnen en vormen is het niet gepast om deze zo maar te snijden aan de kanten.(of je moet er een symmetrisch patroon in vinden). Technisch is deze foto ok, op de vertekening na. Inhoudelijk en vormgevend is dit een gemiste kans.
        En bij dit soort fotografie is de vertrekkende (telefoon)kabel dodelijk voor de foto.(of je moet deze prominent in beeld brengen en bijna gebruiken als onderwerp)(maar dat is dan een andere foto)
        Herman, hetgene wat je als bijschrift vermeldt zou ik de volgende keer graag willen zien in je foto. Een 'goede' foto heeft geen uitleg nodig, deze spreekt voor zich zelf. Ik hoop dat mijn objectieve beoordeling van je foto duidelijk is, want ben ook niet zo goed met woorden. Laat liever aan de hand van een voorbeeld zien wat ik bedoel.

        Comment


        • #5
          Re: Miklosicevastreet, 8, Ljublana

          Het is een 'patroon' van ramen toch!
          Jawel, ik kan dit appreciëren.

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: Miklosicevastreet, 8, Ljublana

            Het is geen geheel en ook geen detail.
            Ik volg Beeldmaker helemaal.
            Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

            Comment

            Working...
            X