Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
vraagje; is dat enkel en alleen HDR of nog bewerkingen? Ik kan me maar niet voorstellen dat je zulke cartoonachtige foto's krijgt door gewoon dezelfde foto's maar met verschillende belichtingstijden in één te combineren?
Hoe raar het ook mag klinken ? Voor mij toch de 2de foto.
En je kan met HDR, ofwel zo subtiel mogelijk werken, ofwel het effect versterken,laten we zeggen het effect uitbuiten en dat laatste is hier perfect toegepast.
Ik vind ze zeker alledrie goed te smaken. 1 en 3 zijn gewoon mooi gebruik van HDR, maar ik vind het cartoonachtige (of futuristische) van 2 zeker ook heel mooi. Gewoon gevoelsmatig mooi en aangenaam on naar te kijken, en dat telt toch tenslotte? Voor mij
Voor mij is eveneens nummer 2 voluit mijn favoriet! Het overdreven gebruik maken van HDR techniek kan vaak verrijkend werken. Het surrealistische effect kan zeker sfeerverhogend werken, en daar draait het voor mij veelal om in foto's. Realisme moet niet altijd prioriteit hebben.
Dit is toch een bewerking waar ik van kan genieten, al heb ik (nog) geen idee hoe het wordt gedaan (zal mij er toch eens in moeten verdiepen).
3 mooie foto's, zowel qua kleur als compositie.
Ik heb inderdaad 'overdreven' met de HDR techniek maar dat is nou net mijn ding.
Het is helemaal niet mijn bedoeling om realistische foto's te maken, dan wel te experimenteren met HDR 'to-the-full'.
Sommigen van jullie smaken dat, anderen niet, mais les gouts et les couleurs ...
Foto's zijn genomen met de Nikon 10.5mm Fisheye.
Bij nr 2 stond het statief ongeveer een meter van de trein.
Onthoeken kan inderdaad, maar bij het rechttrekken zou naar mijn mening teveel van de foto verloren gaan.
Voor diegenen die deze dingen mooi vinden, op www.timelab.be meer van dit.
Comment