Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is bijna gedaan :(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 't Is bijna gedaan

Je hebt mooi in beeld gebracht wat het is: een metalen paal. Architecturaal is het staketsel absoluut ondermaats. Onze kust verdient beter. De Belgische kust is qua architectuur een ramp vergeleken met het buitenland. Moderne architectuur krijgt er geen kans en de oude stelt niks voor. Tja. Hier geen nostalgie voor mij hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
      Je hebt mooi in beeld gebracht wat het is: een metalen paal. Architecturaal is het staketsel absoluut ondermaats. Onze kust verdient beter. De Belgische kust is qua architectuur een ramp vergeleken met het buitenland. Moderne architectuur krijgt er geen kans en de oude stelt niks voor. Tja. Hier geen nostalgie voor mij hoor.
      @frankonl
      Dat is nu het wondere van een foto, een beeld.
      Een foto kan "gevoelens" losweken. Of niet.
      Welke gevoelens dat ook zijn is voor iedereen persoonlijk.
      Welke gevoelens niet losgeweekt worden ook.
      Op architecturaal gebied kan je (zal je) wel gelijk hebben.

Maar het is een mooi foto. imho.

En nu de gevoelens :
      Voor jou is dat een metalen paal. OK. Het is eigenlijk maar een metalen paal.

Voor mij is dat meer een heilig plaatsje in mijn geheugen. Waar ik met mijn lief en later mijn vrouw gestaan heb. (Dezelfde persoon hoor ..., maar dat is een ander verhaal )
      Om te schuilen tegen de soms harde wind op het einde van die pier.
      Bij het zien van die foto kwamen die herinneringen uit onze zotte jaren ook naar boven.
      Dat heeft ook met fotografie te maken.
      De gevoelens die een foto kan losweken.

En dat is in dit geval niet alleen die metalen paal met dat lelijk staketsel maar vooral dat late zomerlicht en die herinneringen die de foto voor mij mooi maken. En dan worden ook dat lichtbaken en dat staketsel heel mooi voor mij.

Dit om je te zeggen waarom die foto zo mooi is voor mij. En het beoordelen van een foto zo heel persoonlijk kan zijn.

Groetjes
      Skitch
      Last edited by Skitch; 14 augustus 2007, 00:52.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Prachtig!
        Ondertussen al afgebroken denk ik?
        Canon 350D
        Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Working...
        X