Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De St-Nazaire Kathedraal te Béziers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De St-Nazaire Kathedraal te Béziers

    Van nieuw naar oud, van Millau naar Béziers. Een tochtje door eender welke regio leert al gauw, dat boven alle dorpen uit een kerktoren steekt...
    Béziers telt meerdere oude kerkgebouwen, waaronder deze van de 12de tot de 15de eeuw gebouwde St-Nazaire kathedraal, met het aanpalende 14de eeuwse klooster. Dit gebouw steekt als het ware boven Béziers uit, wat niet alleen van ver, maar ook vanuit verschillende plaatsen in Béziers te zien is.

    Foto 1 en foto 2 zijn vanaf de ingang van de St-Jacques-kerk te Béziers genomen. Foto 3 toont naast de kathedraal ook nog de "Pont Vieux" uit de 12de eeuw. Deze foto werd vanaf de nieuwe, parallel lopende, brug genomen.
    De hoogste toren van de kathedraal kan men van in de kerk (gratis) beklimmen tot aan de reling boven de klok en van daar uit heeft men een prachtig zicht op Béziers en zijn "allontours".






  • #2
    Re: De St-Nazaire Kathedraal te Béziers

    heel mooi de situatie daar ter plaatse vastgelegd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De St-Nazaire Kathedraal te Béziers

      IK ga daar al voor de 17 de keer en nog nooit op die toren geweest , 'k zal eens een kijkje moeten gaan nemen ,mooie sfeerbeelden van een mooie streek ,groetjes G.

      Comment


      • #4
        Re: De St-Nazaire Kathedraal te Béziers

        Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
        IK ga daar al voor de 17 de keer en nog nooit op die toren geweest , 'k zal eens een kijkje moeten gaan nemen ,mooie sfeerbeelden van een mooie streek ,groetjes G.
        Aha... nog iemand die verkocht is aan die streek .
        Eerstdaags zal ik wel eens enkele beelden posten van boven op de toren. Ik wou eerst ook niet gaan, omdat één van mijn dochters de trappen niet wilde doen. Het zijn draaitrappen (in niet al te beste staat) tot helemaal boven. Ik vergat ze te tellen, maar kan zeggen dat het er ettelijke zijn. Zeker doen, 't is de moeite waard, en toont eens te meer hoe deze kathedraal boven Béziers uitkomt.

        Comment


        • #5
          Re: De St-Nazaire Kathedraal te Béziers

          verkocht is niet het juiste woord nog enkele jaren en wij zeggen tegen vlaanderen daaaaaaag met het handje en vive la France;mijn vader woont er ondertussen 8jaar dus voor kleine tips of truks stuur gerust een Pm of als je zelf nog een tip hebt laat maar komenGroetjes G.

          Comment

          Working...
          X