Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De brug van Millau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De brug van Millau

    Architectuur is niet direct mijn ding, maar als je op vakantie gaat word je er onherroepelijk mee geconfronteerd.
    Drie jaar na elkaar rijd ik over de imposante brug van Millau (mi-joo uitgesproken) en telkens blijf ik onder de indruk. De hoogste pijler is 343 meter hoog en ze is ongeveer 2,5 Km lang, gelegen op de autosnelweg A75 tussen Clermont-Ferrand en Montpellier (Zuid-Frankrijk).
    Van 't jaar, wanneer ik er 's morgens rond een uur of 8 passeerde, op weg naar 't zuiden, toch even gestopt aan de "Aire du viaduc de Millau" om de beentjes te strekken en om enkele fotootjes te nemen.
    Foto 1 toont het zicht vanaf het uitkijkpunt.
    Foto 2 plaats ik erbij om de verhouding te benadrukken van de nietige autootjes tegenover het imposante bouwwerk.
    Foto 3 is genomen vanuit de wagen, op de terugweg vanuit Frankrijk (toen de voorruit nog niet vol vliegjes hing). Op dat moment, als je uit het Zuiden komt, zie je de brug pas als je er aankomt, enkele seconden voor de foto. Dus snel zijn, als je hem er bijna helemaal op wil vanuit die richting vanuit de wagen.
    Er is trouwens maar één uitkijkpunt, aan de noordkant van de brug.






  • #2
    Re: De brug van Millau

    prachtige reeks vooral nr 2 vind ik indrukwekkend
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: De brug van Millau

      Foto 1 vind ik de beste, maar de foto's lijken mij wel wat teveel verscherpt en dat is jammer.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: De brug van Millau

        Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
        Foto 1 vind ik de beste, maar de foto's lijken mij wel wat teveel verscherpt en dat is jammer.
        Ze zijn nochtans recht uit de camera, enkel omgezet met BD-sizer (en die staat standaard op 30% verscherpen (ben daar nog nooit aangeweest en gebruik dat voor alle foto's)).

        Comment


        • #5
          Re: De brug van Millau

          strakke opnamen, met auto wat minder.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: De brug van Millau

            Mooie reeks, vooral 1 en 2.
            www.petervdg.net/Portfolio

            Comment


            • #7
              Re: De brug van Millau

              Indrukwekkend kunstwerk
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: De brug van Millau

                nr.1 zonder twijfel.
                Bij twee had ik de brug liever zien vertrekken in de rechter onderhoek.
                Maar toch nog een mooie.
                Nr. 3 vind ik iets minder...
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: De brug van Millau

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  nr.1 zonder twijfel.
                  Bij twee had ik de brug liever zien vertrekken in de rechter onderhoek.
                  Maar toch nog een mooie.
                  Nr. 3 vind ik iets minder...
                  Hier kan ik me perfect in vinden... Ik probeerde twee nog iets verder te croppen met behoud van verhoudingen, maar dan schoot ik er meteen een groot stuk beton bij in, van onder de brug. De foto is eigenlijk gewoon genomen om het imposante (verhouding t.a.v een auto) te benadrukken.
                  Foto 3 vind ik zelf ook niet enorm geslaagd, maar ik zette hem erbij omdat je zo een totaalbeeld krijgt : De gehele brug, een detail van buitenaf en een detail van op de brug, met de relingen enz...
                  Last edited by FestinaLente; 16 juli 2007, 22:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De brug van Millau

                    Vooral nr 1 vind ik erg indrukwekkend. Niet alleen een praktisch bouwwerk, ook prachtig.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De brug van Millau

                      Mooie shot, alleen is het niet erg moeilijk om een mooie shot te krijgen op deze plek

                      Nikon D50, AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5.6G ED, AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED, Marumi 52mm UV Haze

                      Comment


                      • #12
                        Re: De brug van Millau

                        Oorspronkelijk geplaatst door MaSh Bekijk bericht
                        Mooie shot, alleen is het niet erg moeilijk om een mooie shot te krijgen op deze plek
                        Akkoord, maar je moet wel een beetje geluk hebben... Het hangt wel een beetje van het tijdstip af dat je daar komt, en je moet na 1.000 Km rijden wel even de moeite doen om 10 minuutjes te stappen om tot het uitzichtpunt te komen.
                        Bijna kreeg ik niets te zien. De mist was net opgetrokken. De 30 Km voor Millau reed ik door strakke ochtendnevel. Van "La vallee du Tarn" en het stadje Millau kreeg ik zo goed als niets te zien vanwege de dichte mist.
                        Prachtige taferelen kreeg ik te zien onderweg naar Millau met de mist tussen de bergen, zoals een dorpje dat uit de wolken opdook (leek wel te zweven). Wel jammer dat je zo niet even mag stoppen in het midden van de snelweg.

                        Hoe dan ook...

                        Bedankt voor de reacties allemaal, en voor hen die naar het zuiden trekken, richting Languedoc, kan ik alleen maar adviseren om over Parijs - Orleans - Clermont-Ferrant en Millau naar het zuiden te rijden i.p.v. over Lyon, tenminste als je niet te veel moet sleuren. Je moet immers de "Midi-Pyrenées" over, tot 1.200 m hoogte. M.i. een veel mooiere route.
                        Last edited by FestinaLente; 19 juli 2007, 09:08. Reden: Millau is een stad en geen dorpje, thx Galamus

                        Comment


                        • #13
                          Re: De brug van Millau

                          Mooie reeks.
                          Ik wil hier al 2 jaar naartoe, het lukte (nog) niet.

                          mvg,

                          Roland:

                          Comment


                          • #14
                            Re: De brug van Millau

                            Oorspronkelijk geplaatst door MaSh Bekijk bericht
                            Mooie shot, alleen is het niet erg moeilijk om een mooie shot te krijgen op deze plek
                            Mag ik U het tegendeel bewijzen ?Kijk maar eens op fotodiscussie pagina 4.D brug is idd een kunstwerk op zich ,ik heb ze weten bouwen ,en rijd er jaarlijks zo'n 4*over steeds met open mond .

                            Het dorp Millau is wel een hele mooie grote en veel te drukke stad hoor en de vallee du tarn op die plek daar heb je echt niets aan gemist .

                            Drie mooi foto's trouwens die mij doen wegdromen .Groetjes G.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De brug van Millau

                              een prachtige reeks foto's, die ik jammer genoeg nog niet kunnen maken heb wegens het tijdstip waarop we deze brug overrijden (meestal midden in de nacht en nog stikdonker). is idd een indrukwekkend bouwwerk en heel mooi vastgelegd !
                              Deze route is echt veel aangenamer rijden dan over Lyon, ook voor Spanje-toeristen ! Een echte aanrader..;


                              OT : vorig jaar zijn we met de wagen in panne gevallen op zo'n 50 km van de brug, was het eerste jaar dat ik hem zou kunnen fotgraferen heb, mocht het weer niet zijn...
                              groetjs, Karin

                              Comment

                              Working...
                              X