Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

antiek...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • antiek...

    resultaat uit een eerste urban locatie shoot.
    De foto is 's nachts genomen met alleen een (vrij straffe) spot die links van de trap stond:



    Hopelijk kan ie gesmaakt worden

    Gr,

    Erik

  • #2
    Re: antiek...

    Ik vind 'em mooi, maar denk dat ie stukken beter zou zijn (misschien kwestie van smaak) in z/w. Mooie patronen en schaduwspel onder de trap.

    Is er tijdens de opname iemand de trap opgegaan? Hoe lang was je belichting?

    Comment


    • #3
      Re: antiek...

      Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
      Is er tijdens de opname iemand de trap opgegaan? Hoe lang was je belichting?
      Ja, ik heb precies ook de indruk dat er een spook de trap aan het opwandelen is
      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

      Comment


      • #4
        Re: antiek...

        scherpe forummers hier....

        ik was idd niet alleen, net toen ik de foto 'begonnen' was kwam de eigenares erdoor gewandeld. Ik vond het wel iets mystieks brengen aan het geheel.

        Sluitertijd zal tegen de 30s geweest zijn.

        Gr,

        Erik

        Comment


        • #5
          Re: antiek...

          Ik heb de foto es in z/w omgezet en vind hem héél tof.

          Zijn dit de originele kleuren (combinatie belichting, sluitertijd, witbalans,..)
          of een sepia-conversie?

          z/w via kanaalmixer overwegend blauwkanaal brengt mooi contrast in de tegels in de voorgrond..

          Comment


          • #6
            Re: antiek...

            Schitterende compo!

            Comment


            • #7
              Re: antiek...

              Ik had hier misschien iets minder vloer gezien en iets meer van de bovenkant.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: antiek...

                Ik vind em erg geslaagd!
                Voor mij moet die vloer niet afgesneden worden. Die motiefjes voegen ook weer wat extra's toe.
                Ook de schim op de trap is geslaagd. Je hebt de indruk dat er iets is maar je ziet toch niet wat.
                Waarschijnlijk geeft hij in zwart-wit nog wat meer maar ik vind dit toch ook een geslaagde omzetting hoor!
                http://www.philippeswiggers.be

                Comment


                • #9
                  Re: antiek...

                  Heel misterieus die 'schim' op die trap, je zou zelfs denken dat het zonnestralen zijn maar als je dan een beetje naar beneden gaat zie je daar percies een been, en je moet er dus eigenlijk over denken en dat vind ik dan weer een goede eigenschap voor een foto. Ook knappe kleuren en mooie compositie!!
                  Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: antiek...

                    Mooie mysterieuze foto! Persoonlijke smaak, maar zie deze liever in deze sepia kleuren dan in z/w...

                    Comment


                    • #11
                      Re: antiek...

                      Absoluut te smaken! De belichting doet de (prachtige) details van de leuning prima uitkomen.

                      Comment

                      Working...
                      X