Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Symmetrie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Symmetrie

    Fijn te merken dat mijn USA reeks af en toe de kop blijft opsteken in dit forum.
    Opnieuw uit het USA archief, maar eens een andere benadering...

    1. Salk Institute, Louis I. Kahn, 1959-65:
    Onderzoeksinstituut vol nobelprijs winnaars, gelegen aan de kust van La Jolla, San Diego. Een unieke ervaring van een sacrale ruimte in open lucht.
    Voor de liefhebbers: de fontein / waterloop in het midden van het beeld is trouwens een ontwerp van Barragàn.



    2. Saint Mary's Cathedral, P.L. Nervi, 1971:
    Gewaagde ingenieurskunst in Tenderloin, San Francisco. Op palmzondag werden we buitengeveegd, maar we vonden gelukkig de tijd om een paar dagen later terug te gaan... Beeld is recht naar boven genomen, je ziet de vier parabolische schalen samenkomen in de nok.




    3. De Young Museum, Herzog & Demeuron, 2005
    Zicht vanuit de toren van het museum op San Francisco. (ook hier te bekijken)
    De zwarte lijn in het midden suggereert een weerspiegeling maar de achtergrond doet lekker niet mee.
    Scherpe ogen zien links achteraan de Golden Gate Bridge...




    Smt.
    Last edited by summit; 5 november 2007, 01:07.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

  • #2
    Re: Symmetrie

    Begrijp niet dat er geen reacties op komen
    Ik vind het prachtige foto´s en hier mag het eens lekker in het midden van de foto staan. De symmetrie is hier perfect weergegeven.
    Ik kan niet zeggen welke van de 3 ik het beste vind want daarvoor verschillen ze te sterk van mekaar.
    BD0723BE

    Comment


    • #3
      Re: Symmetrie

      Nr2 vind ik wel heel bijzonder.

      Comment


      • #4
        Re: Symmetrie

        Nr 1 en 2, maar de symmetrie had nog iets beter gekund (vermits dat duidelijk het opzet van de reeks is...).
        Die van elkaar wegwandelende ventjes: is dat in scène gezet? Of heb je gewoon een hele dag op de loer gelegen?

        Comment


        • #5
          Re: Symmetrie

          Ik vind vooral de tweede foto knap in beeld gebracht.
          :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

          Comment


          • #6
            Re: Symmetrie

            Drie erg mooie foto's
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Symmetrie

              Mooie reeks, maar mijn voorkeur gaat naar het speciaal effect van de tweede.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Symmetrie

                Drie mooie maar mijn ogen keren altijd terug naar de middelste ... die vind ik de beste
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #9
                  Re: Symmetrie

                  Superfoto's! de heb je mee foto's van het gebouw van Nervi? Ben benieuwd!

                  Is het trouwens niet de Meuron i.p.v. deMeurong?
                  | Canon eos70D | Canon 10-18mm IS STM | Canon 70-200mm 4.0 L | Canon 50mm 1.8 mk2 |

                  Comment

                  Working...
                  X