Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panorama van een amfitheater

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• panorama van een amfitheater

Deze panorama heb ik gemaakt van 3 los uit de hand gemaakte foto's in Side (Turkije).
    Het is de ruïne van een oude amfitheater.
    De lucht van wel grijs (en had een uitgebrande indruk)
    Dit heb ik proberen oplossen met een graduat blue filter in PS.

Hopelijk vinden jullie hem wat...

www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Re: panorama van een amfitheater

Ik vind deze eerlijk gezegd wat te klein om te beoordelen.

Comment

Denk dat dit op zich een mooie panorama is. Maar ik mis wat scherpte in het midden van de foto. Misschien van het aan elkaar plakken van de foto's?

Misschien link toevoegen naar een grotere versie zodat deze beter beoordeeld, bekeken kan worden?

Comment

Hier de link naar een grotere versie :

Hopelijk bevalt deze jullie beter.

http://users.telenet.be/stcompany/image0001.jpg

Comment

ja, die ziet er inderdaad beter uit.
          Maar heb de indruk dat de scherpte vooral op de voorgrond zit en minder of zelfs iets te weinig op het midden of achter grond gedeelte.

Comment

De grotere versie is meteen al een stuk makkelijker om te beoordelen. Scherpte is voor mij wel in orde, die graduat blue filter lijkt me ook wel een goed idee te zijn, want ik vind de kleur van de lucht wel netjes zo.
            De stitch zelf heeft wel enkele storende elementen, zo zie ik wel waar de foto's geplakt zijn, het is zowel te zien in de lucht, waar een schuine lijn met een plotse kleurschakering zichtbaar is, maar ook makkelijk terug te vinden als je gaat kijken naar de bovenste zitrij van het theater.
            Welk programma heb je gebruikt voor de stitch en hoe zijn de foto's genomen? (ik bedoel dan vooral of je hetzelfde diafragma en sluitertijd genomen hebt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
              De grotere versie is meteen al een stuk makkelijker om te beoordelen. Scherpte is voor mij wel in orde, die graduat blue filter lijkt me ook wel een goed idee te zijn, want ik vind de kleur van de lucht wel netjes zo.
              De stitch zelf heeft wel enkele storende elementen, zo zie ik wel waar de foto's geplakt zijn, het is zowel te zien in de lucht, waar een schuine lijn met een plotse kleurschakering zichtbaar is, maar ook makkelijk terug te vinden als je gaat kijken naar de bovenste zitrij van het theater.
              Welk programma heb je gebruikt voor de stitch en hoe zijn de foto's genomen? (ik bedoel dan vooral of je hetzelfde diafragma en sluitertijd genomen hebt)
              Het ze gemerged in photoshop.
              De foto's zijn wel gemaakt met dezelfde instellingen.
              Het is ook de eerste keer dat ik dergelijke foto heb proberen te maken...

Comment

Ik gebruikte vroeger ook photoshop om te stitchen, maar niet steeds met het gewenste resultaat. Tegenwoordig gebruik ik autostitch en dat programma bevalt me wel erg goed. Eigenlijk doet dat programma alles zelf, zonder dat je zelf nog veel kan ingrijpen, maar het programma doet dat zo goed, dat het ook niet nodig is om zelf in te grijpen. Als je de foto's met dezelfde instellingen genomen hebt, zal dat waarschijnlijk wel in orde komen met autostich. Op deze site http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html is een trial versie te downloaden, die blijkbaar verbeterd is ten opzichte van de versie die ik zelf gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                  Ik gebruikte vroeger ook photoshop om te stitchen, maar niet steeds met het gewenste resultaat. Tegenwoordig gebruik ik autostitch en dat programma bevalt me wel erg goed. Eigenlijk doet dat programma alles zelf, zonder dat je zelf nog veel kan ingrijpen, maar het programma doet dat zo goed, dat het ook niet nodig is om zelf in te grijpen. Als je de foto's met dezelfde instellingen genomen hebt, zal dat waarschijnlijk wel in orde komen met autostich. Op deze site http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html is een trial versie te downloaden, die blijkbaar verbeterd is ten opzichte van de versie die ik zelf gebruik.
                  Bedankt voor de goede tip...

Comment

groot formaat is stukken beter hoor
                    Er zijn wel nog wat "lasnaden" te zien.

Comment

Working...
                    X