Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frank Lloyd Wright - Marin County Civic Center

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Frank Lloyd Wright - Marin County Civic Center

FLW was 90 toen hij dit overheidsgebouw ontwierp (zijn enige overheidsgebouw uit zijn hele carrière overigens).
    Tijdens zijn eerste bezoek aan de site had hij het concept al vastgelegd: "I'll bridge these hills with gracefull arches", terwijl hij met zijn handen bogen beschreef. Hij overleed nog voor de eerste fase voltooid was...
    Het gebouw bestaat uit twee "bruggen" die elk een vallei overspannen, op het knooppunt van de twee een cirkelvormig grondplan met koepel. De gebouwen zijn van boven tot beneden doorsneden met een atrium dat zacht licht brengt op alle verdiepingen. De decoratie, het bladgoud ed zijn er soms wat over, maar de ruimtes blijven meer dan 40 jaar na oplevering nog steeds goed.

Smt.
    Last edited by summit; 20 mei 2007, 00:52.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Re: Frank Lloyd Wright - Marin County Civic Center

De eerste is een prachtige compositie. Ik weet niet of die "naald" van nature wat scheef stond?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
      De eerste is een prachtige compositie. Ik weet niet of die "naald" van nature wat scheef stond?
      De naald staat van nature recht, schuin voorkomen is door het vallend perspectief.
      Hierbij een voeg ik een kleine 'rechtzetting'.
      Ik zet meestal de vertikalen recht om mijn architectuurfoto's, hier weet ik niet of de rechte versie beter is. De beleving is anders, het beeld wordt afstandelijker.

Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Je hebt gelijk. De rechte is niet per definitie beter.

Comment

Recht of scheef : ?
          Geef me maar die scheve. Toont veel natuurlijker.
          Die rechte kan dan wel geometrisch perfect zijn ('k heb het nagemeten....) maar geeft uiteindelijk toch een onnatuurlijke indruk.

Je architectuur foto's (ook de anderen hier op BD) zijn wel sterke staaltjes van goede compositie.

Je kan een mooi gebouw (dank zei de architect hé) op een saaie foto zetten.
          Maar jouw foto's brengen die gebouwen ook mooi en sterk in beeld. Je voelt de bedoeling en de boodschap van de architect in jouw foto's.
          Chapeau daarvoor.

Groetjes
          Skitch
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
          X