Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frank Lloyd Wright - The Hanna Residence

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Frank Lloyd Wright - The Hanna Residence

Dit optrekje van het echtpaar Hanna uit 1937 (beiden professoren aan de Stanford University) heeft een grondplan dat helemaal is opgebouwd uit zeshoeken (vandaar ook wel honeycomb house genoemd). De inplanting in de omgeving is schitterend, vooral door de dramatische californische eiken.
    De interieurs lopen vloeiend over in elkaar maar laten door het super gedetailleerd ontwerp weinig vrijheid aan de bewoner. FLW was zelf nogal klein van gestalte en ontwierp koppig alles naar zijn eigen maat, zodat de ruimtes vandaag nogal laag lijken.
    Het garden house wordt steeds bewoond door een uitverkoren student, die als wederdienst een oogje in het zeil moet houden. Naar verluidt zou ons eigen Stanford genie (prins Filip) er ook gewoond hebben.

Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Re: Frank Lloyd Wright - The Hanna Residence

foto 1 geeft echt wel de
    FLLW-sfeer weer!

knappe pics!

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

I do love his work...

I visited some houses in the Chicago area, several years back. Amazing to see these designs for real.

Nice shots here too. well done.

Comment

je hebt er blijkbaar een hele rondreis op zitten. ook dit weer mooie foto's waarmee je zeker de sfeer van het gebouw mooi gevangen hebt.
        mooi gebouw ook. wat voor vloerbedekking is dat in de laatste foto?

groeten, robbe
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
          je hebt er blijkbaar een hele rondreis op zitten. ook dit weer mooie foto's waarmee je zeker de sfeer van het gebouw mooi gevangen hebt.
          mooi gebouw ook. wat voor vloerbedekking is dat in de laatste foto?

groeten, robbe
          De woning stond na een aardbeving in de jaren '90 bijna op instorten. Sindsdien zijn alle vloeren uitgebroken en heeft men een volledig nieuwe fundering onder de woning geplaatst - deze keer aardschokbestendig.
          De vloeren zijn dus allemaal nieuw maar gemaakt naar oud model. Het is een soort gepigmenteerde cementvloer. Na veel pogingen kreeg men enkel een soort roze vloer en zat men met de handen in het haar...
          Uiteindelijk heeft men een firma gevonden die het oorspronkelijke bruin lederen uitzicht kon terugbrengen.

Smt.
          Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Mooie foto's, zonder meer.

ciao, gauloise

Comment

De lessen "Esthetica" komen weer tot leven, toch prachtig wat hij gedaan heeft, ...

Ik ben ook wel een beetje fan van Robie House dat hij ontworpen heeft 1909
              Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

We worden het gewoon : heel mooi gebracht, dit werk van de man die bezongen werd door Paul Simon.
                Maar ik moet wel zeggen dat dit bruine interieur mij totaal niet kan bekoren.

Comment

Mooie platen van één van de werken van dé architect van de 20e eeuw.
                  Ik was ooit in Phoenix, heb toen niet de gelegenheid gehad naar Taliesin West te gaan kijken
                  Ooit, tijdens dit leven, bezoek ik Fallingwater...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                    Ik was ooit in Phoenix, heb toen niet de gelegenheid gehad naar Taliesin West te gaan kijken
                    Ooit, tijdens dit leven, bezoek ik Fallingwater...
                    'k heb Fallingwater bezocht in 99 , en m'n devies is : doen ! En stel het niet te lang uit want dan komt het er niet van. Er is een "taxi"firma die er een dagtrip van maakt vanuit Pittsburgh.

Comment

Zoals ondertussen gebruikelijk, wederom mooie plaatjes.
                      Bij de eerste had ik er wel het keermuurtje volledig bij genomen, om zodoende de promenade architecturale wat te benadrukken.

seppuku.

Comment

mooie opnames en ik volg seppuku ivm het muurtje
                        Steven

Comment

Working...
                        X