Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijngebouwen Waterschei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijngebouwen Waterschei

Ik weet niet of hier urban-shotjes op zijn plaats zijn, als ik fout zit dan mag men het verplaatsen.

Hierbij enkele shots van zaterdagnamiddag in de voormalige mijngebouwen van Waterschei.

(is mijn persoonlijke favoriet)

(mocht met inzage iets lichter, maar dan zat ik met het uitbranden van de ramen, wat nu ook al het geval is, maar daar heeft men mij al raad overgegeven, is voor een volgende keer)

(at the end of the tunnel, there is the light)

nog twee andere kan je bewonderen op respectievelijk: http://users.skynet.be/fa569294/fotos/waterschei5.jpg en http://users.skynet.be/fa569294/fotos/Waterschei1.jpg (deze laatste kan je ook zien in fotodiscussie.
    Last edited by Johaninho; 14 mei 2007, 23:15.
    Mvg,
    Johan

Re: Mijngebouwen Waterschei

Verplaatst naar een passender forum. Mijngebouwen horen bij architectuur.

gr mod ballistic
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Comment

1. er lijkt een soort textuurfilter over geplaatst, en das niet echt mijn ding. Aan de randen te zien helt de foto beetje naar links

2. goede compo, goede bewerking, super sfeervol

3.perspectief is voor mij een beetje te centraal, waardoor de compo me niet kan boeien en de voorgrond nogal groot wordt

Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

@ summit:

1. klopt, er is een "oude fotostructuur" over geplaatst, met inzage niet heel geslaagd. Verder stond mijn statief waterpas, dus zou het kunnen dat het gebouw reeds een beetje verzakt is, wat niet verwonderlijk is met al die tunnels daaronder. Ik ga proberen om hem wat recht te zetten, vervolgens ook eens een andere (mss wit-zwart?) bewerking geven. Update volgt later vandaag.

2. Dank je, zelf ben ik niet content over de ramen op zich, maar bon daar heb ik nu wel raad voor gekregen, al vraagt dat oefening.

3. Ik had misschien beter mn breedhoek ervanaf gelaten. (Of wel in de lengte ipv in de breedte getrokken?) Zelf vind ik het immers niet saai, maar dat is eerder smaak. Nuja, het klopt dat die zaken al zo vaak centraal getrokken worden. Wat het voor mij speciaal maakt is dat een heel deel van mn familie daar heeft doorgelopen destijds.
        Mvg,
        Johan

Comment

Leuke lokatie om foto's te nemen.
          De foto met de sterkste compo is voor mij nr3.
          De fotostructuur in foto nr1 is naar mijn mening ook niet geslaagd.
          Persoonlijk zou ik een subtielere kader aanbrengen rond te foto met een kleiner lettertype, de aandacht wordt van de foto weggetrokken.
          Nr 3
          Canon-fan
          www.photographypace.be
          blog

Comment

thanks pace.

Die smallere kader is idd een idee dat ik ga meenemen voor een volgende reeks. K ben een beetje aan het experimenteren en aan het wikken en wegen tussen wat ik mooi vind en wat de meerderheid aanvaard als ok. Maar het mag m.i. wat minder fel.

Bedankt voor je post!
            Mvg,
            Johan

Comment

Zo de structuur van foto 1 is aangepast.
              Het zogenaamd rechtzetten doe ik niet, dit om een simpele reden, het is gewoon een rechte opname, maar er is inderdaad sprake van verzakkingen en standaard stonden die gebouwen ook al niet zo recht. Vandaar dus dat ik kies voor het behoud van de oorspronkelijke look.
              Mvg,
              Johan

Comment

hela dat zijn drie mooie
                alle drie mooi bewerkt mooi van belichting
                ik sta er paf van zo mooi vindt ik die opname

Comment

De kaders doen afbreuk aan de voor de rest mooie foto's.

Dus met een ander kader

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimlett Bekijk bericht
                    De kaders doen afbreuk aan de voor de rest mooie foto's.

Dus met een ander kader
                    En ik was er net zo trots op
                    Mja een kader dat niet zo hard opvalt lijkt me beter, wit met zwart ipv zwart met wit kan ook veel doen lijkt me.
                    Het kan misschien ook aan mij liggen tijdens het maken van die kaders, ik werk namelijk op extreem hoge resolutie. (1600 * 1050 xvga wide) waardoor ik misschien vaak te breed ga wanneer het bekeken wordt op andere reso's

Nu ik moet zeggen: bedankt voor de leuke commentaren! Doet me deugd zulke dingen te horen na een allereerste urban shoot
                    Mvg,
                    Johan

Comment

Working...
                    X