Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lovell Health House

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lovell Health House

Deze woning uit 1927-29 naar een ontwerp van Richard Neutra was de eerste woning volledig uit staalskelet en beton opgetrokken in de VS. Het huis werd gebouwd voor dr. Lovell, een klant die hij van zijn voormalige partner Rudolf Schindler had afgesnoept (Schindler bouwde voor dr. Lovell een beach house in 1926) Hoewel de vormgeving alweer heel strak modernistisch is, blijft het interieur heel warm en gezellig door de zorgvuldig gekozen materialen, kleuren en meubilair.

Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Re: Lovell Health House

als de eerste recht zou staan, krijgt men een betere algehele indruk denk ik, de andere twee(binnen) opnamen, kunnen in een willekeurige flat genomen zijn.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hmmm, that first one.. I don't like that angle at all. The empty pool creeps into the frame too.
      Problem with getting it all in one shot? I usually stitch together several images to cover that problem.

The interiors: a good record of the interior layouts, not spectacular interiors, but that's just a taste.
      Did you make a bracketed version of the first?
      Personally I would have made several exposures there, overexposed for the interior details, then underexposed for the exterior. Then blend together manually.
      This one feels like the happy average.

Of course, "HDR" is all the fashion now, but typical HDR effects would be too much here. I like that light/bright exterior feel but you're losing too much detail in the window frames, also an important architectural detail.

Rob.

Comment

Van mij mag de eerste wel schuin overal als het zo bewust gedaan is, dakrand loopt perfect horizontaal, dus zo scheef staat ie ook weer niet.

Overigens, ben ik benieuwd hoe je in staat bent al deze architectuur ook van binnen kunt vastleggen. (Ik neem an dat je niet gewoon even aanbelt).
        Op een gave huid kun je niet scherpstellen
        Simpele albumpjes

Comment

De eerste spreekt inderdaad totaal niet aan, maar vermoedelijk draagt het exterieur zelf er ook toe bij. Regenpijp in het midden, vuil beton, geen water in het vuile zwembad, ...

De interieurfoto's zijn dan weer wel , mede dankzij het mooie interieur

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Rekening houdende dat het in '29 gebouwd werd en met een paar stoelen van Mies Van der Rohe in de living zou ik het niet een 'willekeurig flat' noemen, maar mijn mening is vanzelfsprekend heel subjectief als liefhebber van Neutra.

Schitterende indoor-shots (veel mooier dan die in de boeken van Tachen gebruikt worden). En inderdaad, kan je overal zomaar binnen?

ps: uit curiositeit, welke lens gebruik je voor je opnames?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porochelt Bekijk bericht
              Van mij mag de eerste wel schuin overal als het zo bewust gedaan is, dakrand loopt perfect horizontaal, dus zo scheef staat ie ook weer niet.

Overigens, ben ik benieuwd hoe je in staat bent al deze architectuur ook van binnen kunt vastleggen. (Ik neem an dat je niet gewoon even aanbelt).
              Schuin was niet mijn eerste optie, maar met de rug tegen de muur waren er weinig opties... misschien probeer ik volgende keer iets te stitchen.

Oorspronkelijk geplaatst door Lode Nulens Bekijk bericht
              Rekening houdende dat het in '29 gebouwd werd en met een paar stoelen van Mies Van der Rohe in de living zou ik het niet een 'willekeurig flat' noemen, maar mijn mening is vanzelfsprekend heel subjectief als liefhebber van Neutra.

Schitterende indoor-shots (veel mooier dan die in de boeken van Tachen gebruikt worden). En inderdaad, kan je overal zomaar binnen?

ps: uit curiositeit, welke lens gebruik je voor je opnames?
              Ik bloos ervan Lode, ik zal eens een paar foto's naar Tachen moeten doorsturen...
              En inderdaad, de buitenkant is niet direct voor de (klassieke) esthetiek gemaakt, en als het zwembad voor renovatiewerken nog is leeggehaald valt het prentje misschien wat tegen als prentje, maar de architectuur blijft zeker overeind.

Lens is de tank van Tokina: 12-24 f4.

Voor wie nieuwsgierig is over het programma en hoe we overal binnengeraken: www.archipelvzw.be
              Archipel is een schitterende architectuurvereniging die boeiende lezingen en ongeëvenaarde reizen organiseert. Ik ben er sinds enkele jaren 'portrettentrekker van dienst'. Foto's van de activiteiten vind je HIER. Iedereen steeds welkom!

Smt.
              Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Ik heb de site van Archipel eens bekeken... ik heb zo te zien al veel interessants gemist, ik zal eens dringend contact moeten opnemen (en dan nog gesitueerd in Brugge ;-) Bedankt voor de info!

Comment

Working...
                X