Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Is volgende versie van de 3e foto al beter qua contrast?
Hier nog een kleuren versie:
De tweede foto is volgens mij moeilijk beter te krijgen omdat ik de 3 grijstinten van lucht, torengebouw en kerk zo wil houden. Als iemand zelf wil proberen: doe gerust
Hier alvast een poging om de 2de foto wat meer contrast te geven, en toch de lucht niet al te veel te beïnvloeden. Indien niet geapprecieerd haal ik 'm weg
De kerk vind ik geslaagd zo, de lucht al ietsje te licht
Is enkel het contrast aangepast of ook de scherpte opgetrokken? Ga zelf ook nog eens opnieuw proberen een beetje te spelen met de RAW file. Bedankt voor het voorstel
Oorspronkelijk geplaatst door Paint.It.BlackBekijk bericht
De kerk vind ik geslaagd zo, de lucht al ietsje te licht
Is enkel het contrast aangepast of ook de scherpte opgetrokken? Ga zelf ook nog eens opnieuw proberen een beetje te spelen met de RAW file. Bedankt voor het voorstel
Pib
Ik vertrek hier natuurlijk van je ZW foto, een kleuren foto omzetten waar nog niet aan gewerkt is geeft beter resutaten, en zeker raw.
In het kort:
Ik zet m'n foto's om via LAB kleuren en maak een nieuwe laag van het L kanaal.
Die zet ik dan terug om in RGB ( dit geef terug meer mogelijkheden om te bewerken ) daarna volgen de levels en contrast en op het laatste de scherpte.
Succes !
Wat vooral voor de "contrast" foto geldt is natuurlijk de Cam reeds op zwart-wit zetten en met oranje of rood filter werken , gegarandeerd hoge contrasten, en geen witte luchten!
Groets, Gerhard Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500
Comment