Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Case study house #22

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Case study house #22

Zoals beloofd in de topic van het Kubly house...
    Deze glamour woning uit 1959-60 van arch. Pierre Koenig is vooral bekend van de schitterende foto's van Julius Shulman, en is tot op vandaag nauwelijks veranderd. Het uitzicht op Hollywood is fenomenaal (al was het door de smog en lichte bewolking iets minder).
    De charmante Carlotta Stahl (foto 3) was zo vriendelijk ons rond te leiden en de albums met foto's van de ontwerpmaquettes en de werffase uit te halen.

Smt.

Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Re: Case study house #22

de tweede opname doet mij het meest, waarschijnlijk omdat het net effe opklaarde en je de mooie ligging goed kan zien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      de tweede opname doet mij het meest, waarschijnlijk omdat het net effe opklaarde en je de mooie ligging goed kan zien.
      grt,bouk.
      niet voor niets lijkt deze ook het meest op de heel bekende foto's van dit huis: (voorbeeldje: http://sparklejet.typepad.com/photos...asestudy22.jpg)

pracht van een gebouw en foto's die het eer aan doen.

groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
        niet voor niets lijkt deze ook het meest op de heel bekende foto's van dit huis: (voorbeeldje: http://sparklejet.typepad.com/photos...asestudy22.jpg)
        Het is inderdaad de foto van Julius Shulman, de foto zat ook al achter een link bij de inleidende tekst... Een beetje googelen en je vindt nog veel knappe beelden van onder andere woningen van Neutra.

Smt.

Comment

Als liefhebber van architectuur vind ik het uiteraard schitterende foto's, ik kijk stiekem uit naar je volgende posts. Met welke groothoek heb je de foto's genomen?

Straks ga je me nog vertellen dat je ook in het Kaufmann house van Neutra geweest bent in Palm Springs...

Groetjes

Lode

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lode Nulens Bekijk bericht
            Straks ga je me nog vertellen dat je ook in het Kaufmann house van Neutra geweest bent in Palm Springs...
            Deze net niet, wel veel andere Neutra's zoals Lovell Health house, VDL Research house, Hall of Records, Drive-in Church, Bailey House (CS#20), en nog een hoop woningen rond Neutra Plaza in Silver Lake LA.

Zal Lovell House in een volgende post publiceren...

Smt.

Comment

I totally adore this architecture..
              What a stunning way to live.

Comment

Erg mooie foto's. Superlocatie, en de architectuur kan me uiteraard ook bekoren
                | Canon eos70D | Canon 10-18mm IS STM | Canon 70-200mm 4.0 L | Canon 50mm 1.8 mk2 |

Comment

Summit, je maakt een schitterende reis !! Laat ons aub verder genieten van wat je onder ogen krijgt !

Comment

Prachtig, zowel huis, verhaal als reeks

Comment

Working...
                    X