Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De grootste Kathedraal van scandinavie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De grootste Kathedraal van scandinavie

De kathedraal van linköping in zweden. Naar het schijnt in Romaanse stijl, al zeg me dat niet zo veel.

Nikon D50, tamron 18-200
    foto op: 18 mm, F3.5, 1/50 en ik vermoed iso 200 (maar kan da gelijk niet terug vinden bij de eigenschappen op de foto)

Groeten Evert

Re: De grootste Kathedraal van scandinavie

Geen interessant standpunt, vind ik. Niet symmetrisch, niet scherp. De ISO zit inderdaad niet in de foto (heb met aparte software gekeken).

Comment

lang niet scherp en dat het een grote, (zo niet de grootste) zou zijn, is aan deze opname niet te zien.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je had idd een stapje meer naar rechts moeten zetten. Dat zie je bvb aan de afstand tussen de zuilen en het kader. Zelfs als je links zou croppen, zie je het nog als je de 2e rij zuilen vergelijkt met de bovenkant van de 3e rij
        Ik vind de reflectie's op de vloer eigenlijk storender. Valt minder op als je net onder het groen zou croppen.
        En je hebt uitgebrande ramen, iets waar ik zelf ook reeds tegen gezondigd heb.
        Maar wél een mooie kathedraal.

Comment

teveel nietszeggende vloer onder
          deze gotische gewelven ...

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Mooie foto die rust uitstraalt

U laat bewust de vloer zien,die icm het plafond de ruimtelijke sfeer goed weergeeft.

U verlegt de scherpte naar achteren en houdt de voorgrond bewust onscherp.

Kleur en contrast zijn prima . Ik feliciteer u ,dit is een goede foto !
            ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
              Mooie foto die rust uitstraalt

U laat bewust de vloer zien,die icm het plafond de ruimtelijke sfeer goed weergeeft.

U verlegt de scherpte naar achteren en houdt de voorgrond bewust onscherp.

Kleur en contrast zijn prima . Ik feliciteer u ,dit is een goede foto !
              Robert, dit is commentaar die gewoon nergens op slaat. Je mag dan wel altijd een positieve bril ophebben, dat is héél goed, maar je moet het ook een beetje ernstig houden vind ik.
              Last edited by pol parasol; 13 mei 2007, 12:02.

Comment

als "vakantiefoto" zeker niet slecht, als architectuurfoto moeten er inderdaad een paar dingen beter in de gaten gehouden worden. Zo is het bijvoorbeeld mooier als die koord van de luchter door de snijpunten van de bogen gaat.
                F3.5 is ruim weinig als je alles scherp wil hebben.

Heb je een statief gebruikt? Dan kan je langere sluitertijden, dus ook kleinere diafragma's gebruiken, en dan kan je rustig je tijd nemen voor de compositie.

Nu, troost je, ik leg het allemaal wel heel gemakkelijk uit, maar ik kan het zelf ook nog niet zoals het moet hoor. Oefenen is de boodschap...

Comment

Ik vind vooral de voorgrond van de foto nogal soft. Bovendien komt, zoals ook bouk al zei, de grootte van de kathedraal niet volledig tot zijn recht.

Jeroen
                  http://www.jvermeulen.be

Comment

iedereen heeft zijn eigen mening en dat is maar goed ook.De Foto bekijk ik op een gecalibreerde Eizo monitor van mijn pa,die ik bekijk tegen een neutraal grijze achtergrond.In vergelijking met een standaard monitor zie ik dus details die sommigen nooit zullen zien. (Met name de scherpte en tekening in de schaduwen).

Ik blijf bij mijn stelling dat dit een goede foto is.De vloer in de voorgrond geeft de ruimtelijkheid vd kerk goed weer. en de scherpte is op de juiste plaats gelegd. Hou er ook rekening bij dat de fotograaf afhankelijk is van de lichtomstandigheden ter plaatse.Natuurlijk had hij met een technische camera op statief een nog scherper resultaat behaald.Maar de sfeer had hij daarmee nooit kunnen veranderen. nogmaals: Goede foto

Comment

De Foto bekijk ik op een gecalibreerde Eizo monitor van mijn pa,die ik bekijk tegen een neutraal grijze achtergrond.In vergelijking met een standaard monitor zie ik dus details die sommigen nooit zullen zien. (Met name de scherpte en tekening in de schaduwen).
                      Tja, spijtige zaak dat we hierdoor al dat moois missen
                      http://www.jvermeulen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
                        Tja, spijtige zaak dat we hierdoor al dat moois missen
                        U ziet maar de helft van wat ik hier zie,ik zit continu met een glimlach rond mijn mond,en dat meen ik serieus. (ga eens naar een drukkerij met uw foto,en vraag of u deze op hun monitor mag bekijken)

Ik wed dat hier veel mensen de foto al scrollend bekijken op een monitor waar de spiegelingen van hun raam de pracht van de foto doet verbleken.
                        waarom niet gewoon 10 foto´s van het forum plukken om in een mooie slideshow te bekijken.Doe dat nou toch eens ! De foto even kopieeren en in een rustige omgeving zonder tekst en kaders bekijken. Het klinkt gek,maar een foto krijgt zo een hele andere dimensie.

Comment

U ziet maar de helft van wat ik hier zie

Comment

Ik snap alle vernietigende reacties hier echt niet! Hij straalt rust uit, en een goede sfeer. Veel meer heeft een goede foto niet nodig.

Het is misschien geen perfecte foto, maar ik moet mijn eerste perfecte foto ook nog steeds maken.

Al met al, ga zeker zo door
                            One day, I would like to make nice pictures :-)
                            www.lucaskoijen.nl

Comment

Ik snap alle vernietigende reacties hier echt niet!
                              hier al een tweede die het niet snapt ...
                              Binnenin kerken fotograferen is sowieso niet makkelijk ... geheel komt, zoals aangehaald, soft over en indd. is het imposante van de grootste kerk in Zweden hier niet echt weergegeven maar "so what" ... mij is deze foto opgevallen en vond ik vooral de kleurtonen mooi (zelf voorgrond mag er voor mijn part op!). M.a.w., ik kan het zeker niet beter en wat mij betreft is het een aangename foto om te bekijken ... mindere foto's worden hier met veel meer positieve comm. overladen!
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Working...
                              X