Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frank O' Gehry

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frank O' Gehry

    dit zijn enkele foto's van men architectuurtrip 2 weken geleden. beide gebouwen zijn van de hand van Frank O' Gehry

    en het vitra hoofdkantoor in Basel (zwitserland)





    vitra museum in Weil am Rhein (duitsland) deze plaats ik meer als illustratie van ander werk van Frank O' Gehry dan als goede foto (vind hem zelf eerder aan de mindere kant maar zal later wrs nog wel een betere plaatsen in een ander topic)




    op en aanmerkingen zoals steeds welkom

    en dank aan panombian voor het uitlenen van zijn polarisatiefilter

    groeten, robbe
    Last edited by robbe852; 23 april 2007, 19:49. Reden: nuancering
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

  • #2
    Re: Frank O' Gehry

    mooi onderwerp en opnamen, zou in dit geval wel de auto,s eruit shoppen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Frank O' Gehry

      Hoewel het "foto's zijn van" architecturale hoogstandjes/speciallekes, zijn het geen "architectuur-foto's". Snapje ? Close-up en detailopnames werken hiervoor veel beter dan deze saaie overzichtjes met liefst nog wat wagens of andere storende elementen in beeld. Architectuurfotografie is de essentie van een gebouw vastleggen, zijnde lijnen/vlakken/kleuren/textuur van de materialen op een interessante en boeiende manier. Van de tweede kan je zeker wat maken als je links en onderaan een gans stuk weghaald. Je mag gerust ook een deel van de muur mee wegcroppen. Dek het eens af met je hand of met een vel papier ofzo, je zal zien dat het vele malen interessanter wordt zo. Die wagens, grasperkjes, bomen, opritten... trekken alleen maar aandacht weg. 't zelfde voor de derde. Ook bij de eerste wat meer in close-up gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Frank O' Gehry

        bedankt voor jullie reacties,
        @yowan: denk dat je daar wel een punt maakt, en ik denk ook dat dit is waarom mijn foto's van vakanties nog wel eens durven tegenvallen: je wil te snel een algemeen beeld vastleggen terwijl je eigenlijk in plaats van gewoon vast te leggen de tijd moet nemen om te "fotograferen". dit is toch iets waar ik aan moet werken. (misschien beter nog wat in fotodiscussie posten straks...). hoewel het wel verbeterd heb ik zelf de indruk.

        groeten, robbe
        Last edited by robbe852; 24 april 2007, 16:41.
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

        Comment

        Working...
        X