Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stadhuis Mechelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stadhuis Mechelen

    Hierbij nog eentje uit een reeks avondfoto's die ik maakte te Mechelen.



    Last edited by Consiglieri; 29 januari 2007, 17:50. Reden: Foto met perspectief-correctie toegevoegd.
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

  • #2
    Re: Stadhuis Mechelen

    Misschien het perspectief een beetje corrigeren.
    Ik vind het wel een mooi standpunt. Veel beter dan vanop het midden van de markt zoals de toeristen
    Nikon D300
    Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Stadhuis Mechelen

      in alle geval een ander standpunt (zie die persoon op de voorgrond die ook opnames maakt). Perspectiefcorrectie is hier mss wel gewenst, qua belichting nog net genoeg detail in het spotlicht om het relief van de gevel nog te zien!

      Comment


      • #4
        Re: Stadhuis Mechelen

        licht goed gelukt en ja dat perspectief, ben naar een fototentoonstelling(wat een woord) geweest, waar dat op de meeste opnamen te zien was.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Stadhuis Mechelen

          Ik heb een foto met perspectief-correctie geplaatst.
          It's not the size that matters, it's how you use it.
          Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

          Comment


          • #6
            Re: Stadhuis Mechelen

            De perspectiefcorrectie is er een tikkeltje over, vrees ik. De muren van het gebouw rechts staan nu schots en scheef.
            Oorspronkelijke is OK

            Comment


            • #7
              Re: Stadhuis Mechelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
              Ik heb een foto met perspectief-correctie geplaatst.
              En, zoals zo vaak hier, is ook deze fout.


              seppuku.

              Comment


              • #8
                Re: Stadhuis Mechelen

                Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                En, zoals zo vaak hier, is ook deze fout.


                seppuku.
                Leg dan eens uit hoe het wel moet aub.
                Dan kan ik het de volgende keer beter doen.
                It's not the size that matters, it's how you use it.
                Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                Comment


                • #9
                  Re: Stadhuis Mechelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                  En, zoals zo vaak hier, is ook deze fout.
                  seppuku.
                  een woordje uitleg dan misschien?
                  nogal bot zo, niet? Zelf vind ik het alvast stukken beter dan de eerste opname...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stadhuis Mechelen

                    Aan wie zo niet ziet wat er verkeerd aan is, is architectuurfotografie niet echt besteed, vrees ik.

                    Op de zogenaamd gecorrigeerde versie, lijkt het hele gebouw een stuk gekrompen. Dit is ook logisch, gezien het beeld bovenaan in de breedte is uitgerokken, zonder dat er in de hoogte gecompenseerd werd, met als gevolg dat de verhoudingen gewijzigd zijn.

                    Om te kunnen prutsen aan het perspectief, is een eerste vereiste toch enig notie van perspectief en meetkunde te hebben. Gelet op de vele mislukte pogingen op dat gebied en het feit dat regelmatig foto's onterecht met het werk van Escher vergeleken worden, toont aan dat er op dat gebied nog werk aan de winkel is op BD.


                    seppuku.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stadhuis Mechelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                      Aan wie zo niet ziet wat er verkeerd aan is, is architectuurfotografie niet echt besteed, vrees ik.
                      Dit vind ik een beetje overdreven.
                      Dit wil gewoon zeggen dat perspectief-correctie niet aan mij besteed is.
                      Om op basis hiervan te gaan zeggen dat architectuur-fotografie niet aan mij besteed is, vind ik een foute veronderstelling.
                      It's not the size that matters, it's how you use it.
                      Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stadhuis Mechelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                        Aan wie zo niet ziet wat er verkeerd aan is, is architectuurfotografie niet echt besteed, vrees ik.

                        Op de zogenaamd gecorrigeerde versie, lijkt het hele gebouw een stuk gekrompen. Dit is ook logisch, gezien het beeld bovenaan in de breedte is uitgerokken, zonder dat er in de hoogte gecompenseerd werd, met als gevolg dat de verhoudingen gewijzigd zijn.

                        Om te kunnen prutsen aan het perspectief, is een eerste vereiste toch enig notie van perspectief en meetkunde te hebben. Gelet op de vele mislukte pogingen op dat gebied en het feit dat regelmatig foto's onterecht met het werk van Escher vergeleken worden, toont aan dat er op dat gebied nog werk aan de winkel is op BD.


                        seppuku.
                        Een logisch vervolg hierop zou zijn dat je ons eens wat pointers geeft. Waar vinden we hier informatie over, en hoe pak je dat aan in PS?
                        Ik moet namelijk toegeven dat ik hiermee ook wel wat problemen heb.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stadhuis Mechelen

                          Bedankt voor de reacties.
                          It's not the size that matters, it's how you use it.
                          Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stadhuis Mechelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Een logisch vervolg hierop zou zijn dat je ons eens wat pointers geeft. Waar vinden we hier informatie over, en hoe pak je dat aan in PS?
                            Ik moet namelijk toegeven dat ik hiermee ook wel wat problemen heb.
                            Alle nodige info is en masse te vinden op het wereldwijde web, echter meestal nogal verspreid.

                            Daarom ben ik ook een artikel aan het uitwerken over hoe met perspectief in de fotografie om te gaan, inclusief voorbeelden gemaakt met een standaard-, breedhoek- en shiftlens, dat later op mijn website te raadplegen zal zijn.


                            seppuku.

                            Comment

                            Working...
                            X