Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gent

Had een paar weken geleden een paar foto's van Gent gemaakt, eerste keer s'avonds op pad. Maar omdat Cameleon toen hetzelfde idee had en een pracht reeks heeft laten zien heb ik wat gewacht om de foto's te plaatsen omdat het hier anders misschien wat te veel Gent in ene keer zou geweest zijn
    Vriendelijke groeten.

Re: Gent

Geert,

Uw nachtfoto's zijn prachtig maar komen nogal helaas nogal grijs over. Als je ze wat warmer maakt gaan ze imho veel mooier zijn....

Greetz,

The Fonz
    Exactemundo!

Comment

Ik ben het ook eens met de thefonz.
      Er mag ook wel nog een beetje USM over, zeker geen slechte foto's maar ik heb ze al zoveel gezien...

Comment

Dank u voor de reacties.

Mijn verontschuldigingen omdat ik iets laat zien wat nog al gedaan geweest is. Vreesde al een beetje voor overkill, vandaar dat ik wat gewacht had om ze te laten zien.

Hoe kan ik dat grijs weg krijgen? Toen ik de foto's maakte stelde ik vast dat de witbalans instelling kuntlicht veel te gelig licht gaf en dus heb ik maar zelf de kleurtemperatuur ingesteld om zo de werkelijkheid te benaderen. Had ik dat beter anders gedaan?

Vriendelijke groeten

Comment

Ik zou nog wat spelen met de levels en het contrast. Daarmee valt al heel wat te redden, daarna misschien nog een licht kleurenfiltertje overleggen.

Hier na wat gepruts in photoshop. Als je wilt dat ik hem verwijder zeg het dan maar...:
          Last edited by Sthanny; 16 december 2006, 12:40.

Comment

Neen, je mag hem laten stan; het is inderdaad een hele verbetering

Zou graag wilen leren hoe ik dit soort foto's het beste kan maken zonder dat er te veel na bewerking moet gebeuren.

Vriendelijke groeten

Comment

En ik heb een vraagje over je kaders.
              Zijn die in PS gemaakt en hoe doe je dit ?

De fotos vind ik persoonlijk geslaagd alhoewel ik nog niet veel ervaring heb met nachtfotografie.
              popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Meestal maak ik die in Photoshop Elements 4. Maar bij deze reeks heb ik me het makkelijk gemaakt en een kader gebruik dat op de DVD stond die bij het tijdschrift Digital Photo stak, augustus 2006.

Comment

mooie reeks imho. het gebrek aan kleur heeft wel iets

Comment

Working...
                  X