Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerkje en kerkhof Ettelgem (in de polders)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kerkje en kerkhof Ettelgem (in de polders)

Dit kerkje zou gerestaureerd geweest zijn eind jaren '80, maar ondertussen staat het er weer vervallen en triestig bij. Op het kerkhof worden blijkbaar nog mensen bijgelegd, het gekke is wel dat er véél zerken zijn met een foto. De foto die me het meest achtervolgde was die van een knaap die 1936 op 13-jarige leeftijd overleed.
    De laatste foto is minder geslaagd vind ik, omdat de foto's al verweerd en versleten zijn (de namen en data waren eveneens uitgesleten uit het arduin) (en omdat de foto scheef staat), maar ik wou die fantastische karakterkoppen toch even laten zien.

Euh, wegens nog altijd wat twijfel over het doel van showcase: op deze foto's mag (gefundeerde) kritiek komen. Liefst zelfs.
    Last edited by vanslycken; 10 december 2006, 23:56.

Re: Kerkje en kerkhof Ettelgem (in de polders)

De eerste foto zou gerust ook in z/w mogen.
    Tweede foto spreekt mij het meest aan , er mag wel wat meer contrast in de foto's.

Comment

bedankt voor de reactie; ivm foto 1: ik vind juist dat die sepia-kleur van die foto direct de aandacht trekt naar wat ik wil tonen; de rest is op zich al grijs genoeg, vandaar dat ik 'm niet naar zw-w omgezet heb.

Comment

ga voor de eerste opname, alleen mag er wel en stuk van de bovenkant af, voegt niet veel toe aan de opname vind ik.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

nr.2 heeft mijn voorkeur

grtz

Comment

voor mij ook je tweede

Comment

Mij spreekt ook foto 2 het meest aan....wil niet zeggen dat de andere slecht zijn......zou er eens een ganse reeks van maken( of heb je waarschijnlijk gedaan)
              "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

Aangezien ik zelf ook wel grafloper's neigingen heb kan ik deze 3 foto's wel waarderen. Met name No 2, dat toch een treffende sfeer uitstraalt, geheel en al behorende bij een kerkhof. het plaatsen van foto's op een gedenksteen is in Frankrijk heel normaal. In NL zie je dat slechts zelden.

Nogmaals, No 2 is een sterke foto.
                Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Als je ook graag eens rondstruint op een kerkhof, bezoek dit dan maar eens; echt een speciale sfeer, er zijn nagenoeg geen paadjes tussen de zerken, ze lijken wat "rond de kerk gesmeten"; hier en daar staat er ook zo een smeedijzeren of zelfs een houten kruisje tussen voor wie geen zerk kon of wou betalen. Raar is wel dat er ook relatief recente graven tussen liggen...
                  Speciaal moet je er niet voor rijden, maar als je de kanten van Oostende bent kan je er wel eens gaan kijken. Wel een beetje zoekwerk, 't zit wat weggestoken...
                  Ook Oudenburg is niet mis, dat is die grote kerk met vier vierkantige torentjes op de hoeken van de grote toren, je ziet die kerk al liggen van op de A10 (als je vanuit het binnenland komt).
                  De bijhorende autoroute is de "hoeveroute", ik moet wel zeggen dat ik halfweg gestopt ben met het gevoel "'k heb het nu wel gezien".

Tot zover het BD-VVV-bureau

Comment

Working...
                  X