Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bunkers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bunkers

Tijdens WO2 zijn er veel bunkers rond de kust gebouwd. Veel zijn ervan vernietigd of begraven, maar er zijn er ook nog veel te "bewonderen."
    Ik heb deze gefotografeerd op een sombere, regenachtige dag en die sfeer heb ik ook proberen over te brengen op de foto's. De foto's zijn dan ook expres wat donkerder gemaakt.

1. Landschap

2. Massief

3. Uitzicht

Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Re: bunkers

mooie reeks,met als voorkeur nr 3,omwille van de terugkerende bunker in kleiner formaat!
    waar zijn deze gemaakt?
    grts; M

Comment

Deze zijn in IJmuiden (Nederland) gemaakt. De bunkers zijn destijds gebouwd om de Hoogovens (nu Corus) te beschermen. Er staan er dan ook een heleboel. Op de plek waar ik was, heb ik er zeker 20 geteld. En dat is dan nog maar een klein deel van de Festung IJmuiden.

Aankomende dinsdag (21 november) gaan Xarder en ik (en iedereen die mee wil) daar naartoe om te shooten. Mocht je mee willen, dan kan dat altijd.
      --------

Comment

ja ik ken het daar, vind ze wel wat aan de donkerekant.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat donker maar dat vind ik er juist wel bijpassen.
          Geeft voor mij wel de juiste sfeer weer. Zeker als het wat regenachtig was die dag.
          De compo's typisch JLP

Popping up memories
          Als kind in Zandvoort gewoond aan de rand van de duinen en heel veel speeltijd in bunkers doorgebracht

En inderdaad, wie mee wil a.s. dinsdag, stuur maar een PM naar JLP of mij. Het staat ook aangegeven is SD's.

Gr. X.

Comment

Het grappige is, nu ik de foto's op mijn werk bekijk, vind ik ze weer te licht. Maar goed deze pc op mijn werk is eigenlijk wel aan vervanging toe, dus dat verbaast mij ook niet zoveel.
            Zelf hou ik wel van hele donkere foto's. Maar mijn smaak is dan ook wel wat apart beken ik.
            --------

Comment

het blijft toch een mooie reeks
              Nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                Deze zijn in IJmuiden (Nederland) gemaakt. De bunkers zijn destijds gebouwd om de Hoogovens (nu Corus) te beschermen. Er staan er dan ook een heleboel. Op de plek waar ik was, heb ik er zeker 20 geteld. En dat is dan nog maar een klein deel van de Festung IJmuiden.

Aankomende dinsdag (21 november) gaan Xarder en ik (en iedereen die mee wil) daar naartoe om te shooten. Mocht je mee willen, dan kan dat altijd.

Knappe reeks!
                Dit was toch een deel van de Atlantikwall niet?
                Er staan er nog zo een hoop in het domein Raversijde (nabij Oostende). Ook zeker de moeite waard om te gaan bezoeken.
                Everybody has a dark side, you just have to find it!
                Papa, ik lijk steeds meer op jou!
                Fuji Finepix S5600

Comment

Deze zijn inderdaad een deel van de Atlantikwall geweest.
                  Zijn de bunkers in Raversijde ook van binnen te bekijken (kun je er binnenkomen)? Want dan wil ik daar zeker wel eens een kijkje nemen.
                  --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                    Deze zijn inderdaad een deel van de Atlantikwall geweest.
                    Zijn de bunkers in Raversijde ook van binnen te bekijken (kun je er binnenkomen)? Want dan wil ik daar zeker wel eens een kijkje nemen.
                    Hier bij algemene info
                    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                    debruri.be

Comment

Bedankt voor de link.
                      --------

Comment

Working...
                      X