Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi hoor! Ik ben er zaterdag ook geweest, maar ik heb precies nogal wat ruimtes gemist. Ik ben in het hoofdgebouw geweest, maar niet ver: kelder, en gelijkvloers naar rechts. Ik ben ook nog naar boven geweest, maar bij gebrek aan vloer ben ik niet verder geweest. Gelijkvloers links lag ook vol met puin, dus daar kon ik ook niet goed door. Kelder was wel heel mooi.
Dat glas-in-lood raam, waar was dat juist?
Last edited by eeweep; 24 oktober 2006, 21:29.
Reden: typvouten :)
Mooi hoor! Ik ben er zaterdag ook geweest, maar ik heb precies nogal wat ruimtes gemist. Ik ben in het hoofdgebouw geweest, maar niet ver: kelder, en gelijkvloers naar rechts. Ik ben ook nog naar boven geweest, maar bij gebrek aan vloer ben ik niet verder geweest. Gelijkvloers links lag ook vol met puin, dus daar kon ik ook niet goed door. Kelder was wel heel mooi.
Dat glas-in-lood raam, waar was dat juist?
Is inderdaad de kapel.
Ik heb de indruk dat jij alleen in het "kasteel" bent geweest en niet in het internaat gedeelte en de kapel.
Kortom het is daar nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter
Damn ik heb wel wat gemist blijkbaar. Ik ben ook in die stallen links van het kasteel geweest, en eventjes in het gebouwtje recht tegenover het kasteel. Waar was dan die kapel?
Ben ook even naar de link gaan kijken. Daar zijn er een paar die ik sterker vind dan de twee laatsten
De laatste (de vogel) is zeer vlak van opzet (maar één vlak) waar de vogel dan zeer centraal staat. Als je nog iets schuiner en meer naar links had gestaan en de vogel meer linksonder had geplaatst, zou het mij beter lijken (denk ik). Dit zou aan de vogel ruimte laten om weg te vliegen (alhoewel het niet meer kan, maar je begrijpt misschien wel wat ik bedoel?)
De tweede is sterk compositorisch, maar ik heb een probleem met de kleurencombinatie. Ik vermoed dat het oranje of een lamp of een kaars is.. maar oranje - groen gaat mij als combinatie niet zo goed samen. Ze vertserken elkaar niet echt, passen niet echt bij elkaar.. kortweg het voelt voor mij niet harmonieus.
De eerste, in de kapel, is sterk door de lichtinval. Als ik me goed herinner is dit van de eerste verdieping getrokken? Dat vind ik inderdaad één van de beste plaatsen om de kapel te trekken en het licht zit wondermooi mee.. dus
Comment