Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
En toch vind ik dat de centrale opstelling van het huisje hier werkt als een ankerpunt. Het is vergelijkbaar met een zicht door een tunnel. De perspectiefwerking wordt hierdoor extra benadrukt.
Voor mij mag het zo blijven bouk.
En toch vind ik dat de centrale opstelling van het huisje hier werkt als een ankerpunt. Het is vergelijkbaar met een zicht door een tunnel. De perspectiefwerking wordt hierdoor extra benadrukt.
Henri
en dat was ook de bedoeling, heb er meerdere van gemaakt, huisje links, huisje rechts, met en zonder water, maar nu gaan de wolken alle richting het huisje, zelfs de bocht(rechts onderaan de dijk) wijst naar het huisje.
maar zal later een andere versie eens plaatsen hoor.
grt,bouk.
'k heb lang zitten twijfelen tss voorkeur "huisje in ' t midden" of "huisje links" ... beide hebben hun pos. kant maar met huisje in 't midden vind ik dat vierkant formaat beter zou passen (maar 't is & blijft moeilijk kiezen).
Combinatie eenzaam huisje + prachtige wolkendek =
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Dit was ook het eerste wat bij mij opviel.Dus voor mij ook
is deze versie de betere
In de laatste foto dwaalt het oog van de kijker imho nadrukkelijk af naar het beekje (of vijvertje) Bij de voorgaande kijk je onmiskenbaar recht naar het huisje. Als je nu de laatste foto onderaan een beetje cropt zodat het beekje wegvalt, is het helemaal naar mijn zin. Het huisje komt dan uit het midden en ik denk dat je dan korter bij de zgn gulden snede zit. Ben benieuwd wat anderen er dan van vinden......blijft zonder wijzigingen trouwens een zeer mooie foto Bouk
Voor mij ook zeker met het huisje in het midden hoor bouk! De aandacht word zo zeer goed getrokken naar het huisje, door de even grote ruimte eromheen word er zo een soort eenzaamheid gecreëerd. Ik vind hem zo helemaal geslaagd!
''De camera is een instrument dat de mensen leert kijken zonder camera'' Nikon D50, Tamron 28-75mm F2.8 , Panasonic DMC-FZ5
Comment