Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pisa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pisa

1.

2.

3.

Re: Pisa

ga voor de eerste opname, snap alleen bij allen de camerainstelling niet, een lage F een hoge iso en een enorme snelheid??.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooie reeks, diepte door redelijk wat voorgrond (die overigens eigenlijk niet zo danig interessant is). Ik probeer die voorgrond in gedachten wat kleiner te maken, en toch niet hetzelfde effect als je fotos.

Comment

Bedankt voor de commentaren!

Bouk: De iso stond nog op 400 van de vorige avond, en met mijn slaapkop (om 6 uur opgestaan om het vliegtuig in Pisa op tijd te halen) vergeten terug naar 100 te brengen.

Op 12 mm is het diafragma eigenlijk niet belangrijk meer om scherptediepte te bepalen, door de lage brandpuntafstand zal je altijd genoeg scherptediepte hebben. (Bij f/5.6 ligt de hyperfocale afstand al op 1,3 meter, bv.)

Comment

Mooie reeks , mooie kleuren Hoge iso valt eigenlijk niet echt op bij deze resolutie.Deze fout is is mij ooks eens overkomen............Maar dan op ISO1600 bij een stralende zon .Ik kan u verzekeren dat je met trage sluitertijden geen problemen hebt dan

Raar dat dat nog niemand de opmerking gegeven heeft da de de foto "scheef" staan.

Lenny

Comment

Mooie! En dat er (bijna) geen personen op staan...

Grtz,Fabienne
            Geniet nooit met mate, maar met overvloed.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

Comment

Ik had toch graag die toren en de horizon allebei evenwijdig gezien met de randen van de foto. Zo lijkt hij precies scheef, waarschijnlijk een vervoming door de lens.

Mvg,
              Michiel

grapje natuurlijk..
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Bedankt!

F@bke: dat zijn de voordelen van vroeg opstaan. We stonden daar rond 8 uur 's morgens, en dan was er nauwelijks volk.

Comment

ga voor de eerste opname, snap alleen bij allen de camerainstelling niet, een lage F een hoge iso en een enorme snelheid??.
                  grt,bouk.
                  Je weet ook niet wanneer t'ie omvalt natuurlijk. Dus snelheid is wel nodig.

Vindt de 1e en 2e foto's zeer geslaagd. De derde staat in de schaduw (recht op de fotograaf), waardoor het onderwerp niet mooi uitgelicht is (vindt ik hé!)

En inderdaad is het zeer prettig dat er geen mensen op staan. Ik herinner me toen ik er was dat het zwart zag van de mensen en ik niet eens de moeite heb genomen foto's te maken. Toeristen in alle soorten en maten zijn niet mijn tak van sport.

Dus de volgende keer toch maar eens vroeg uit de veren.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                  X